ویزای آمریکا: آنها که واکسن زده اند ماسک را بردارند

به گزارش تور فرانسه، کارشناس بهداشت آمریکا: برای افراد واکسینه شده فعالیت بدون ماسک در فضای باز امن است اما پیشنهاد می کنیم در اماکن شلوغ از ماسک استفاده گردد.

ویزای آمریکا: آنها که واکسن زده اند ماسک را بردارند

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا توریستی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا می گوید که کشورش تا روز استقلال آمریکا به حالت عادی نزدیک خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، مقامات بهداشتی و رئیس جمهور آمریکا می گویند که افراد کاملا واکسینه شده می توانند با خیال راحت و بدون پوشش ماسک بیرون رفته و یکدیگر را دیدار نمایند. آنها در صورت شرکت در اماکن بسیار شلوغ باید ماسک بزنند.

در دستورالعمل به روز شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمده است که آمریکایی های کاملا واکسینه شده می توانند بدون احتیاج به ماسک پیاده روی، دوچرخه سواری و معاشرت نموده یا در رستوران هایی با فضای باز شام بخورند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا خاطرنشان کرد که تعداد بستری شدگان و مرگ های ناشی از بیماری کرونا در هفته های گذشته کاهش یافته است/ عکس: اسوشیتدپرس

الجزیره نوشت: دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا برای اولین بار از سال گذشته تغییر نموده است. در آن موقع این سازمان از مردم این کشور خواست در هنگام خروج از خانه ماسک بزنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت: از امروز واکسینه شدگان می توانند با دوستانشان در پارک ها به پیک نیک بروند و در بیرون از خانه ماسک نزنند.

وی اضافه کرد که او 4 جولای (13 تیر) روز استقلال کشور را هدفی برای نزدیک شدن به شرایط عادی و جشن دریافت برای استقلال از ویروس تعین نموده است.

بایدن گفت: در حالیکه هنوز راه زیادی برای مبارزه با ویروس در پیش داریم اما پیشرفت های خیره نماینده ای نیز داشته ایم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گفت اگر 2 هفته از تزریق دوز دوم واکسن فایزر و مدرنا یا دو هفته از تزریق دوز اول واکسن جانسون و جانسون گذشته باشد آنها واکسینه شده محسوب می شوند./ عکس: اسوشیتدپرس

روشل والنسکی رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در اوایل روز گذشته خاطرنشان کرد که افراد واکسینه شده می توانند در فعالیت های اجتماعی خارج از منزل بدون استفاده از ماسک شرکت نمایند.

او گفت: اگر 2 هفته از تزریق دوز دوم واکسن فایزر و مدرنا یا دو هفته از تزریق دوز اول واکسن جانسون و جانسون افراد گذشته باشد آنها واکسینه شده محسوب می شوند.

والنسکی اضافه کرد: شرایط زیادی وجود دارد که افراد کامل واکسینه شده به خصوص در فضای آزاد احتیاجی به استفاده از ماسک ندارند.

وی اضافه کرد: علم نشان می دهد که واکسینه شدگان می توانند با ایمنی بالا و بدون استفاده از ماسک در دورهمی های کوچک خارج از خانه، در رستوران های فضای باز در کنار دوستان و آشنایان واکسینه شده یا نشده خود حاضر شوند.

اما او گفت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می نماید که در آنها در اماکن شلوغ خارج از خانه نیز ماسک بزنند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در این باره اضافه کرد: به صورت کلی برای افراد واکسینه شده فعالیت بدون ماسک در فضای باز امن است اما ما همچنان پیشنهاد می کنیم در اماکن شلوغ مانند ورزشگاه ها و کنسرت ها از ماسک استفاده گردد.

در هفته های گذشته مدارس آمریکا به سمت آموزش و یادگیری حضوری پیش رفته اند/ عکس: رویترز

دستورالعمل های جدید حین پیشرفت واکسیناسون در آمریکا ارائه می گردد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید بیش از نیمی از بزرگسالان بیش از یک دوز واکسن دریافت نموده اند و بیش از یک سوم کاملا واکسینه شده اند.

در 30 فروردین امسال تمامی بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط تزریق واکسن شدند. اما بسیاری از ایالت ها پیش از این تاریخ واکسیناسیون افراد بالای 16 سال را انجام داده بودند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هنوز هم پیشنهاد می نماید واکسینه شدگان و واکسن نزده ها در اماکن عمومی سرپوشیده مانند رستوران ها، دفاتر و سینماها ماسک بزنند.

دستورالعمل های جدید نشانگر تغییر قابل توجه در کشوری است که بیش از 572 هزار نفر در ان به دلیل شیوع کرونا جان باختند. والسنکی در روز گذشته خاطرنشان کرد که تعداد مبتلایان جدید، بستری شدگان و مرگ و میرهای ناشی از بیماری در هفته های گذشته کاهش داشته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1124

به "ویزای آمریکا: آنها که واکسن زده اند ماسک را بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: آنها که واکسن زده اند ماسک را بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید