اعلام زمان تحویل اولین واحدهای مسکن ملی

به گزارش تور فرانسه، محمد اسلامی در مورد طرح اقدام ملی مسکن، گفت: هم اکنون در سراسر کشور با آماده سازی زمین، احداث 230 هزار واحد مسکونی در حال اجرا است، بدین معنا که در بعضی از مناطق آماده سازی زمین و در بعضی مناطق ساخت خانه ها در حال اجرا است.

اعلام زمان تحویل اولین واحدهای مسکن ملی

جهت دریافت خدمات اجرای نمونه طراحی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی با اشاره به اینکه نخستین سری افتتاح های طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر سال جاری انجام می گردد، اضافه نمود: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله انجام شد که در مرحله دوم محدودیت تعداد برداشته شد و با وجود بحران کرونا، ثبت نام به شکل نامحدود و به دو شکل سامانه اینترنتی و سامانه پیامکی انجام شد. اکنون زمین آماده شده به شکل فردی و یا گروهی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می گردد تا به احداث مسکن اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسلامی ادامه داد: احداث واحد های طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت مردمی، و با حمایت های سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور و بنیاد مسکن در شهر های کوچک و سازندگان خوشنام در شهر های عظیم و مراکز استان ها احداث می گردد. امید است تا بر اساس وعده ای که داده شد، 400 هزار واحد مسکونی دهک های چهار تا هفت با این روش در زمان مقرر تحویل متقاضیان گردد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: تصمیم ما در سال 99 این است که به رونق بخش مسکن اقدام کنیم. به همین دلیل نیز به سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین آماده و یا واحد های مسکونی نیمه تمام و آماده دارند، اعلام نموده ایم که می توانند در اقدام ملی مسکن با دولت مشارکت داشته باشند و به این طرح متصل شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، طرح اقدام ملی برای دهک های یک تا سه با یاری سازمان های حمایتی، و برای دهک های 4 تا 7 با یاری انواع پروژه ها از جمله زمین 99 ساله، زمین مشارکتی اجرایی و علمیاتی خواهد شد، شرح داد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد تا با پروژه های مختلف و مشارکت مردم، طرح اقدام ملی مسکن را به خاتمه برساند.

وی هدف از مشارکت بیشتر مردم را در طرح اقدام ملی مسکن، رونق و تحرک فراوری مسکن در شهر های گوناگونی که پروژه های مسکن راکد دارند، عنوان نمود و گفت: بار دیگر از سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین و یا واحد های مسکونی آماده واگذاری و یا واحد های نیمه تمام دارند دعوت می کنیم تا برای مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن به ادارات کل راه و شهرسازی استان خود مراجعه و اعلام آمادگی نمایند تا طرح های آن ها نیز در مدار فراوری مسکن قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ماه های آینده که فشار تقاضا به بخش عرضه مسکن می آید و با بحران کرونا این مساله تشدید شد، چیست؟، گفت: بیش از یک میلیون نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند. در مرحله دوم با برداشتن محدودیت ها، کوشش شد تا عده بیشتری در طرح مشارکت نمایند و ثبت نام برای همه متقاضیان انجام گردد. کوشش هایی اجرا شده است که متقاضیان واقعی را بتوانیم در این طرح مشارکت بدهیم. اکنون، افرادی که در حساب پس انداز مسکن یکم، پس انداز نموده اند در اولویت هستند و به این طرح متصل می شوند.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، کارت اعتباری مصالح نیز فعال شده است تا بتوان به این طریق، منابع خفته فراوری نماینده نیز در مدار فراوری مسکن قرار بگیرد. در واقع امکان فروش اقساطی، هم به فراوری نماینده در فراوری مسکن و فروش واحد های احداث شده یاری کند و هم یاری می نماید تا سرمایه در گردش به وجود بیاید.

وی شرح داد: آورده 25 درصدی سرمایه گذار برای دریافت وام و تسهیلات در شورای پول و اعتبار اصلاح شده است و این اصلاح با این هدف بوده تا مشارکت نمایندگان، آورده کمتری در ابتدای کار داشته باشند و آورده متقاضیان در پروژه ها، به تامین هزینه های ساخت یاری کند. این ها فرصت هایی هستند که از سوی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت فراهم شد تا فرصت ساخت و ساز بیشتر گردد.

اسلامی توضیح داد: تسهیلات بانک، آورده متقاضیان، سازنده و کارت اعتباری، توامان یاری می نماید تا ساخت و ساز رونق پیدا کند. در عین حال با سازمان نظام مهندسی ساختمان توافق نموده ایم تا تخیف بدهند. با شهرداری نیز توافق نموده ایم تا در مورد پروانه های ساختمانی تخفیف بدهند. همچنین در بافت فرسوده تسهیلات جدیدی که ایجاد شده است، و تخصیص دومی که آقای نوبخت یاری کردند و از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می گردد، یقینا، موجب تحرک بخشی به رونق فراوری مسکن می گردد و این ها غیر از مسکن مهر خواهد بود و چالش های مسکن مهر را نخواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 387

به "اعلام زمان تحویل اولین واحدهای مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان تحویل اولین واحدهای مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید