خبرنگاران طرح های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد

به گزارش تور فرانسه، تهران- خبرنگاران- طرح های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد که با تکمیل طرح های عمرانی- خوابگاهی ظرفیت اسکان دانشجویان این دانشگاه حدود 45 درصد افزایش می یابد.

خبرنگاران طرح های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد

جهت دریافت خدمات سایت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز طرح های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور جمعی از مسئولان معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم سیما سادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان این که در دوران اوج گیری کرونا کمتر فرصتی پیش آمد که برای افتتاح پروژه حضور داشته باشیم، گفت: دغدغه ما ایجاد امکانات رفاهی و فرهنگی مناسب برای دانشجویان است. در حقیقت دانشجویان پزشکی متولیان سلامت کشور هستند و رسیدن به امکانات رفاهی و رفع احتیاجهای این عزیزان، دغدغه و کوشش ما است. کرونا در کنار تمامی مسائلی که ایجاد کرد عملکرد خانواده وزارت بهداشت را نیز به تصویر کشید؛ این در حالی بود که از قبل از شیوع جهانی کرونا، این دغدغه وجود داشت اما این ویروس موجب شد این حضور و فداکاری بیشتر دیده شود.

لاری با اشاره به بازدیدهای خود و تیم معاونت فرهنگی و دانشجویی از خوابگاه های دانشجویی در سفرهای استانی، گفت: جای تاسف است که در این بازدیدها گاه دیده می شود، بعضی خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی در شان دانشجویان نیست. بر همین اساس کوشش ما ساخت خوابگاه های دانشجویی با امکانات رفاهی مناسب مانند خانه فرهنگ، کتابخانه غنی با استانداردهای لازم، اتاق های خوابگاهی مناسب، تجهیزات خوابگاهی کافی و با کیفیت، سلف سرویس با غذای سالم و با کیفیت است که از حقوق مسلم دانشجویان به شمار می رود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که امروز مدیران فرهنگی به این موضوع اهتمام دارند که از مسائل رفاهی دانشجویان نباید غافل شد، گفت: این دانشجویان آینده کشور را در حوزه سلامت خواهند ساخت، باید این دانشجویان را در شرایطی آموزش دهیم که دارای روحیه اعتماد به نفس بوده و درمانگر روح و جسم بیمار باشند و این ممکن نیست مگر این که خود این عزیزان از روحیه عظیم و قوی برخوردار باشند تا بتوانند اعتماد و عزت نفس داشته باشند.

کوشش برای اتمام طرح های خوابگاهی دانشگاه های علوم پزشکی

وی در ادامه به پروژه های خوابگاهی در دست ساخت دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: همه اهتمام ما این است که پروژه های خوابگاهی نیمه تمام دانشگاه های علوم پزشکی را که چندین سال در کشور در دست اقدام بوده و تکمیل نشده، تا یک سال باقی مانده از عمر دولت به سرانجام برسانیم.

سه راه حل تکمیل طرح های نیمه تمام

لاری درباره راه های تامین بودجه برای ساخت خوابگاه های دانشجویی تعلیق شده شرح داد: یاری خیرین، دریافت وام و یاری های وزارت بهداشت سه جهت در نظر گرفته شده برای اتمام ساخت بخش عمده ای از خوابگاه های دانشجویی تعلیق شده است. در ملاقات چند روز قبل با وزیر بهداشت، شاهد اهتمام ویژه وی به این موضوع بودیم و ایشان نیز قول مساعدت و یاری دادند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اضافه کرد: در هفته 2 جلسه با روسای دانشگاه های علوم پزشکی که طرف قرارداد بعضی بانک ها برای ساخت خوابگاه ها هستند، برگزار می کنیم. در این جلسات کوشش داریم مسائل دانشگاه ها برای دریافت وام ساخت خوابگاه های دانشجویی رفع شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید دوباره بر مشارکت خیرین سلامت در ساخت خوابگاه های دانشجویی، گفت: باید توجه خیرین را به این نکته جلب کنیم که در کنار اهمیت ساخت درمانگاه و مراکز درمانی، ساخت خوابگاه نیز مهم است؛ زیرا عزیزانی که در آینده در مراکز درمانی فعالیت خواهند کرد باید در دوران دانشجویی نیز آن گونه که باید، دیده شوند.

لزوم ساخت خوابگاه های متاهلی

وی با اشاره به اهمیت ساخت مجموعه های رفاهی و فرهنگی با کیفیت و مناسب در شان دانشجویان علوم پزشکی، گفت: خوابگاهی که در این مرکز ساخته شده است موجب می شود دانشجو بیشتر به سمت مطالعه و وقت گذراندن برای کارهای مطالعاتی خود گرایش پیدا کند؛ زیرا تمامی احتیاجهای دانشجو در یک فضا دیده شده است.

این مقام مسؤول یکی از مهمترین دغدغه های خود را ساخت خوابگاه متاهلی مطرح نمود و اضافه کرد: در کنار شعارهایی که برای تاهل جوانان و رشد جمعیت می دهیم، باید احتیاجهای این عزیزان نیز دیده شود تا بتوانند این مرحله از زندگی را پشت سر بگذرانند. در این جهت حقوق دستیاران باید افزایش پیدا کند و خوابگاه متاهلی باید ساخته شود تا دانشجویان در دوره های طولانی تحصیل در رشته پزشکی از آرامش تاهل و ازدواج محروم نشوند و بتوانند زندگی تاهلی خود را نیز در کنار زندگی تحصیلی پیش ببرند.

لاری خاطر نشان کرد: داشتن خانه فرهنگی که در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخته شده، در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی مانند یک آرزو است. تهران شهری است که دانشجویان در خارج از فضای خوابگاهی و دانشگاهی نیز امکانات رفاهی و فرهنگی مناسبی در اختیار دارند، اما در بعضی شهرهای کشور امکانات فرهنگی و تفریحی وجود ندارد و اگر دانشجویان این امکانات را در داخل خوابگاه هم نداشته باشند، از لحاظ روحی دچار مشکل می شوند.

خوابگاه امیرآباد با قدمت 46 ساله

در ادامه عباسعلی کریمی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خوابگاه امیرآباد یک مجموعه عظیم است که بخشی از آن مربوط به دانشگاه تهران و بخشی دیگر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. این مجموعه دارای قدمتی 46 ساله است و زمان احداث آن به سال 1353 بر می شود. بنده افتخار می کنم که به عنوان دانشجوی پزشکی در این مجموعه خوابگاهی ساکن بودم و تحصیل کردم.

وی اضافه کرد: امکانات و تجهیزات مناسبی در این مجموعه خوابگاهی فراهم نبود و دانشجویان از حداقل امکانات رفاهی برخوردار بودند. وجود ساختمان های قدیمی و فرسوده مسائل زیادی برای دانشگاه ایجاد نموده بود؛ اما اکنون بسیار خوشحالم که شاهد افتتاح چند طرح عمرانی از جمله کتابخانه، خوابگاه پسرانه بوستان 6، سالن سینمای خانه فرهنگ و... در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حضور مسؤولان ستادی و دانشگاهی و همچنین جمعی از خیرین هستیم.

پیشرفت 70 درصدی خوابگاه دخترانه کوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه از پیشرفت 70 درصدی چند پروژه عمرانی دیگر از جمله آشپزخانه مرکزی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و خوابگاه دخترانه کوی اطلاع داد.

کریمی توضیح داد: از خیرینی که ما را در افتتاح و ساخت این طرح های عمرانی یاری نموده اند، تشکر می کنم؛ چرا که آنها واقعا حامی و پشتیبان ما در تکمیل و ساخت این طرح های عمرانی بودند و اگر حمایت ها آنها نبود شاید، نمی توانستیم خیلی از طرح های عمرانی را تکمیل کنیم.

علوم پزشکی تهران با 3 هزار دانشجوی خوابگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای سه هزار نفر دانشجوی خوابگاهی است که تقریبا 50 درصد از آن ها را دختران و مابقی را پسران تشکیل می دهند، گفت: با افتتاح خوابگاه پسرانه بوستان 6 و همچنین احداث و تکمیل دو خوابگاه در دست ساخت دیگر در کوی دانشگاه و نیز احداث آشپزخانه و سلف سرویس مرکزی، می توانیم بخشی از امکانات رفاهی و معیشتی دانشجویان را تامین کنیم. خوشبختانه شرایط خوابگاه های مجردی دانشگاه با تکمیل و بهره برداری کامل طرح های عمرانی بهبود می یابد و مسئله ای در مورد اسکان دانشجویان مجرد نخواهیم داشت؛ اما باید فکری به حال ساخت خوابگاه متاهلین کرد و با تامین منابع لازم و یاری خیرین، در جهت رفع مسائل اسکان دانشجویان متاهل نیز گام برداریم.

افزایش 45 درصدی ظرفیت اسکان دانشجویی

کریمی با اشاره به بهره برداری از خوابگاه پسرانه بوستان با ظرفیت 300 دانشجو در محوطه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر یکصد نفر از دانشجویان در این خوابگاه اسکان داده شده اند، اما در روزهای آینده، مابقی دانشجویان نیز اسکان داده خواهند شد. همچنین خوابگاه دخترانه دیگری در 6 طبقه در این مجموعه در دست احداث است که حدود 6 ماه آینده بر اساس قول هایی که داده شده، افتتاح خواهد شد.

کریمی گفت: محلی برای ساخت خوابگاه دیگری در کوی دانشگاه مشخص شده که خاک برداری آن شروع شده و امید است کمتر از یک سال آینده این طرح عمرانی نیز با ظرفیت 350 دانشجو مورد بهره برداری قرار گیرد. امیدواریم با تکمیل و ساخت این طرح های عمرانی- خوابگاهی، ظرفیت اسکان دانشجویان دانشگاه حدود 45 درصد افزایش یابد.

وی همچنین درباره افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در کوی دانشگاه گفت: از آنجا که دانشجویان مسائل متعددی برای مطالعه در خوابگاه داشتند و فضای لازم در اختیارشان نبود، از این رو شرایطی فراهم کردیم که با ساخت این کتابخانه با متراژ 980 متر مربع، بسیاری از مسائل مرتفع شود و دانشجویان بتوانند به صورت شبانه روزی از امکانات این کتابخانه بهره مند شوند.

ساخت آشپزخانه صنعتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین به پروژه در دست ساخت آشپزخانه صنعتی این دانشگاه اشاره نمود و گفت: این طرح عمرانی هم اکنون در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دست احداث است و مسؤولان مربوطه قول داده اند این طرح تا سرانجام نیمه نخست سال به بهره برداری برسد. خوشبختانه هیچ بهانه ای برای توقف طرح های عمرانی در دانشگاه وجود ندارد و در ایام شیوع ویروس کرونا، همه در صدد تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه کاره دانشگاه هستیم.

وی همچنین در مورد خانه فرهنگ و استقرار کتابخانه و سینما در این مجموعه، گفت: با کوشش و پیگیری های دکتر پورغریب معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شاهد تکمیل و آماده سازی بعضی طرح های فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان هستیم.

کریمی به قدمت 170 ساله این دانشگاه اشاره نمود و گفت: این دانشگاه در سال 1230 توسط امیرکبیر بنیان گذاری شد و همه امکانات و ساختمان های این دانشگاه قدیمی و ارزشمند است که بعضی از این بناها احتیاج به بازسازی دارد. امید است فرایند رو به رشد تکمیل و توسعه طرح های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود نیروهای توانمند، متعهد و جوان از جمله معاون فرهنگی و دانشجویی و دیگر مسؤولان ادامه داشته باشد و با تخصیص منابع لازم و یاری هایی که از طرف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت می شود، کمبودها و احتیاجهای دانشگاه در بخش های صنفی، رفاهی و فرهنگی را مرتفع سازیم.

طرح های افتتاح شده کوی دانشگاه علوم پزشکی

در ادامه این مراسم لاری و هیأت همراه از پروژه های ساخته شده و در دست ساخت کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند. این بازدید از چهار واحد خوابگاهی برای دانشجویان (دو واحد آقایان و دو واحد خانم ها) صورت گرفت که هر خوابگاه در متراژ پنج هزار مترمربع، 6 طبقه و با ظرفیت بین 300 تا 350 نفر در دست ساخت است.

آشپزخانه صنعتی کوی دانشگاه که در دست ساخت است، مورد بازدید این هیات نهاده شد که به گفته پیمانکار طرح بناست تا شهریور ماه 99 به سرانجام برسد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه از خوابگاه در دست ساخت بوستان 3 پسران بازدید کرد که در پنج هزار متر مربع مساحت ساخته می شود. این پروژه با 55 درصد پیشرفت فیزیکی و 45 درصد مانده طرح در شهریور ماه 99 افتتاح خواهد شد.

خانه فرهنگ کوی دانشگاه علوم پزشکی تحت عنوان مجموعه فرهنگی ورزشی شهید فتحی از جمله طرح های مورد بازدید بود. این خانه دارای سالن سینما با 70 جایگاه، کارگاه فنی، کلاس های نقاشی و کتابخانه با ذخیره کتاب های غیر دانشگاهی برای بالا بردن روحیه دانشجویان است.

خوابگاه دانشجویی دخترانه گلستان 2 نیز تا شهریور ماه جاری به مرحله بهره برداری خواهد رسید. این خوابگاه با 80 اتاق چهارنفره دارای امکانات استاندارد و لازم برای دانشجویان خوابگاهی خواهد بود.

خوابگاه بوستان 6 پسران که اسفندماه 98 تکمیل و به مرحله بهربرداری رسیده بود افتتاح شد. این خوابگاه به همت مجمع خیریت سلامت استان تهران ساخته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 484

به "خبرنگاران طرح های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید