بولتون از کوشش کاخ سفید برای سانسور کتابش اطلاع داد

به گزارش تور فرانسه، تسنیم نوشت:مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نسبت به سرکوب کتاب جدیدش از سوی کاخ سفید ابراز نگرانی نموده است.

بولتون از کوشش کاخ سفید برای سانسور کتابش اطلاع داد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش رویترز، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی درباره سرکوب کتاب جدیدش از سوی کاخ سفید، گفت: من باید می توانستم به توئیت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خودم پاسخ می دادم.

وی در سخنانی در دانشگاه دوکه در کارولینای شاقتصادی اضافه نمود: امیدوارم در نهایت بتوانم کتابم را چاپ کنم. امیدوارم این کتاب سرکوب نشود.

این نخستین اظهارات بولتون از زمان تبرئه ترامپ در محاکمه استیضاح در مجلس سنا است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نقدها رئیس جمهور از او در توئیتر، گفت: او توئیت می نماید ولی من نمی توانم صحبت کنم، آیا این منصفانه است؟

بولتون 71 ساله در ماه سپتامبر به خاطر اختلافات شدید با ترامپ از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار شد. ترامپ گفته است که او را برکنار نموده ولی بولتون می گوید خودش از این سمت کناره گیری نموده است.

رسانه های خبری در ماه اکتبر اعلام کردند که بولتون میخواهد کتابی را درباره زمان حضور و فعالیتش در دولت ترامپ بنویسد.

نیویورک تایمز پیش از این فاش کرد که جان بولتون در کتاب تازه اش که هنوز منتشر نشده افشاگری هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش هایی از آن به دست نیویورک تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که یاری نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می نماید.

دونالد ترامپ در توئیتی در واکنش به افشاگری های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که یاری اقتصادی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات ها پیوند خورده است، از جمله بایدن ها.

وی در ادامه اضافه نمود: در واقع، او هرگز در آن موقع نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می نماید که هیچ فشاری و هیچ گونه مسئله ای وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید نموده اند.

18 دسامبر مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن در اختیار دموکرات ها است، طرح استیضاح ترامپ را به خاطر 2 اتهام یعنی سوء استفاده از قدرت و جلوگیری از تحقیقات کنگره درباره پرونده جنجالی اوکراین تصویب کرد ولی ترامپ این اتهامات را رد کرد و مجلس سنا نیز 5 فوریه ترامپ را از این اتهامات تبرئه کرد.

ترامپ سومین رئیس جمهور استیضاح شده در تاریخ آمریکا است. بولتون از همکاری با تحقیقات استیضاح ترامپ خودداری کرد ولی بعدا در روز 6 فوریه گفت: مایل به شهادت دادن در سنا بودم اگر برای انجام این کار احضار می شدم.

دموکرات ها خواهان حضور بولتون در مجلس سنا برای ادای شهادت شدند ولی جمهوریخواهان با این درخواست مخالفت کردند.

کاخ سفید در ماه ژانویه به بولتون اطلاع داده است که کتابش حاوی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده است و نمی تواند آن را در شرایط کنونی منتشر کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 189

به "بولتون از کوشش کاخ سفید برای سانسور کتابش اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون از کوشش کاخ سفید برای سانسور کتابش اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید