بیگانگان فضایی امروز برای مان پیغام ارسال می نمایند! ، این پیغام از کجا ارسال می گردد؟

به گزارش تور فرانسه، زمین اولین پیغام بیگانه خود را از سوی مریخ دریافت می نماید و همه می توانند در رمزگشایی پیغام مشارکت نمایند.

بیگانگان فضایی امروز برای مان پیغام ارسال می نمایند! ، این پیغام از کجا ارسال می گردد؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، موسسه جست وجو برای هوش فرازمینی (SETI) یک سیگنال رمزگذاری شده را از یک مدارگرد که به دور سیاره سرخ می چرخد به سه تلسکوپ بزرگ در سیاره ما ارسال می نماید.

به گفته محققان، ایده این است که دانشمندان برای تجربه عمیقا دگرگون نماینده برای نوع بشر آماده شوند. یعنی زمانی که فضایی ها واقعا با ما تماس بگیرند.

این تیم جزئیات کلیدی را در خصوص این برنامه مخفی نگه داشته، از جمله نوع سیگنال و مواردی که شامل آن می گردد. با این حال، یک سیگنال رادیویی حدود 5 تا 20 دقیقه طول می کشد تا از زمین به مریخ برسد. این محکم کاری ها به این علت است که پیغام رمزگذاری شده با عموم به اشتراک گذاشته می گردد تا آن ها هم بتوانند در رمزگشایی یاری نمایند.

مدارگرد مریخ آژانس فضایی اروپا پیغام رمزگذاری شده را در روز چهارشنبه 24 می ساعت 3 بعد از ظهر به وقت شرقی ارسال می نماید که 16 دقیقه بعد، پس از طی حدود 290 میلیون کیلومتر در فضا به زمین می رسد.

پس از دریافت، دانشمندان سیگنال را پردازش نموده و برای رمزگشایی در دسترس عموم قرار خواهند داد. این سیگنال به وسیله مدارگرد گازی ExoMars Trace Gas (TGO) که از سال 2016 در حال مطالعه جو مریخ است، به زمین ارسال می گردد.

موسسه SETI یک سازمان تحقیقاتی و آموزشی غیر انتفاعی و چند رشته ای است که ماموریت آن رهبری کوشش بشریت برای درک منشاء و یافتن حیات هوشمند در کیهان و به اشتراک گذاشتن آن دانش با دنیا است.

پروژه A Sign in Space نیز قرار است اولین پروژه ای باشد که چنین شاهکاری را انجام می دهد. قبلا سیگنال هایی به فضا فرستاده شده است، اما بر عکس آن برای نخستین بار اتفاق می فتد.

آرایه تلسکوپ آلن (ATA)، رابرت سی برد در رصدخانه گرین بنک (GBT) در ویرجینیای غربی و ایستگاه نجومی رادیویی مدیسینا در شمال ایتالیا برای جمع آوری سیگنال از مریخ با هم همکاری خواهند کرد.

هنگامی که SETI سیگنال بیگانه را دریافت کند، تیم ها با همکاری Open Data Archive و Filecoin، داده های پردازش شده را به صورت ایمن ذخیره می نمایند. برای تعامل با مردم، موسسه SETI یک رویداد پخش زنده رسانه های اجتماعی را میزبانی خواهد نمود که شامل مصاحبه با اعضای کلیدی تیم، از جمله دانشمندان، مهندسان، هنرمندان و غیره می گردد.

به گفته موسسه جست وجو برای هوش فرازمینی، هر کسی که روی رمزگشایی و تفسیر پیغام کار کند، می تواند در خصوص این فرآیند در سرور A Sign in Space Discord ایده اش را به بحث بگذارد. ارسال یافته ها، افکار، و ورودی های هنری و علمی می تواند به وسیله فرم ارسال اختصاصی در وب سایت پروژه انجام گردد.

پس از ارسال، تیم پروژه میزبان بحث هایی در برنامه زوم برای عموم مردم خواهد بود که پیغامدهای اجتماعی تشخیص سیگنال از یک تمدن فرازمینی را آنالیز می نماید. گفتگوها طی شش تا هشت هفته بعد از دریافت پیغام انجام خواهد شد.

یک مطالعه جداگانه پیش بینی می نماید که بیگانگان فضایی تا سال 2029 با زمین تماس خواهند گرفت.

در سال 2002، ناسا برای ارسال داده و اطمینان از برقراری ارتباط، انتقال امواج رادیویی را به کاوشگر پایونیر 10 در یک پروتکل معمولی ارسال کرد. این سیگنال بعلاوه به ستاره ای در فاصله 27 سال نوری از سیاره ما می رسد. محققان دانشگاه کالیفرنیا امیدوارند که این سیگنال به وسیله فرازمینی ها رهگیری شده باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1780

به "بیگانگان فضایی امروز برای مان پیغام ارسال می نمایند! ، این پیغام از کجا ارسال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیگانگان فضایی امروز برای مان پیغام ارسال می نمایند! ، این پیغام از کجا ارسال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید