تجمع در مقابل خانه سناتور آمریکایی برای اعتراض به مواضع ضد ایرانی

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران، فعالان ضد جنگ روز گذشته با تجمع در مقابل منزل ویلایی باب منندز رئیس دموکرات کمیته روبط خارجی سنای آمریکا که در ایالت نیوجرسی قرار گرفته است، از رویکرد غیر دیپلماتیک وی علیه ایران انتقاد کردند.

تجمع در مقابل خانه سناتور آمریکایی برای اعتراض به مواضع ضد ایرانی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا پاییز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این تظاهرات از سوی گروه هایی چون کد پینک و اقدام صلح نیوجرسی تدارک دیده شده بود.

به گفته مدیا بنجامین از موسسان گروه کد پینک، آنها به جلسه ای که روز سه شنبه در وین برگزار می شود؛ امید بسته اند. اما این تا حد زیادی به منندز و رویکرد او بستگی دارد حال آنکه وی تا همین حالا نیز موانع زیادی با هدف عدم بازگشت آمریکا به برجام ایجاد نموده است.

منندز وقتی که توافق در سال 2015 حاصل شد، با آن مخالفت کرد و این اواخر نیز در همراهی با لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه به دنبال اعمال فشار بر دولت واشنگتن برای اتخاذ رویکردی سختگیرانه در قبال ایران بوده است.

به گزارش خبرنگاران، منندز دموکراتِ صاحب نفوذی است که طی سه ماهی که از دوره زمامداری بایدن می گذرد و حتی پیشتر از آن در دوره اوباما، به رؤسای جمهور هم حزبی اش فهمانده که می تواند اوضاع را در کنگره برایشان پیچیده کند.

او در بسیاری از موارد از جمله توافق هسته ای ایران، از سرگیری رابطه با کوبا، استفاده از نیروی نظامی در عملیات های فرا سرزمینی و حتی نوع تعامل با دولت کاراکاس با دولت بایدن اختلاف نظر دارد.

هنوز یک ماه از حضور بایدن در کاخ سفید نگذشته بود که منندز به او هشدار داد که بهتر است الگوی باراک اوباما که نقش کنگره را در ترسیم سیاست خارجی آمریکا نادیده می گرفت کنار بگذارد و به جای آن، با سنا مشورت کند.

دولت بایدن به قدری از منندز حساب می برد که یک بار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تبادل نظر با پولیتیکو از ارادت و تعامل منظم با او سخن گفت و یک بار هم آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قول مشابهی را مبنی بر همکاری با او داد.

اما چرا دولت جدید واشنگتن تا این حد از منندز بیم دارد؟ پاسخ به ترکیب 50-50 سنا بازمی شود که در آن هر رای جمهوریخواهان برای پیشبرد طرح های دولت دموکرات بایدن، حیاتی است.

جمهوریخواهان با منندز دموکرات دوستی عمیقی دارند تا آنجا که لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه می گوید: اگر مسئله ای برای باب جدی باشد؛ ما (جمهوریخواهان) هم آن را جدی می گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1046

به "تجمع در مقابل خانه سناتور آمریکایی برای اعتراض به مواضع ضد ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع در مقابل خانه سناتور آمریکایی برای اعتراض به مواضع ضد ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید