تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا تا اردیبهشت به نیم میلیون نفر می رسد

به گزارش تور فرانسه، به نوشته نشریه مچ چاپ پاریس ، متخصصان عفونی پیش بینی نموده اند که تا اوایل ماه مه (اردیبهشت) بیش از 450 هزار تن در آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شوند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا تا اردیبهشت به نیم میلیون نفر می رسد

بنابراین گزارش و براساس آمار رسمی تا کنون حدود 9 هزار تن در 54 کشور آفریقایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از نظر متخصصان ، این آمار نه تنها قابل اطمینان نیست بلکه می تواند گمراه نماینده نیز باشد.

آمار کم ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا این امیداوری را در ابتدا ایجاد نموده بود که این قاره احتمالا به خاطر شرایط آب و هوایی مستعد گسترش و شیوع ویروس کرونا نیست ، ولی به باور متخصصان این آمار نمی تواند از نظر جامعه علمی قابل اتکا باشد و نگرانی نسبت به شیوع گسترده و ناگهانی این ویروس در آفریقا همچنان پابرجاست.

براساس آمار رسمی تا کنون 400 تن براثر ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا جان خود را از دست داده اند.

در بحران بوجود آمده براثر شیوع ویروس ابولا در آفریقا در سال 2014 بیش از 11 هزار تن فقط در سه کشور آفریقایی سیرالئون ، گینه و لیبریا جان باختند. این سه کشور آفریقایی در مجموع فقط 25 میلیون نفر جمعیت دارند.

سازمان بهداشت دنیای هشدار داده است که تا دیر نشده باید آفریقا برای مقابله با یک فاجعه آماده باشد.

پروفسور دنیس موکوگ Denis Mukwege برنده جایزه صلح نوبل سال 2017 چندی پیش نسبت به شیوع بیماری کرونا در آفریقا هشدار داد و تاکید نمود که کشورهای این قاره باید برای مقابله با آن آماده باشند.

به گفته وی آفریقا به خاطر نداشتن زیرساختهای قوی بهداشتی و پزشکی بشدت در معرض خطر است.

بنابر این گزارش ، هم اکنون بیش از 2 میلیون چینی در آفریقا زندگی می نمایند و روزانه هشت پرواز از چین به آفریقا انجام می گردد. ازسوی دیگر کشورهای اروپایی نیز ارتباط مستمری با آفریقا دارند ، بنابراین تصور اینکه قاره سیاه بتواند از بحران شیوع کرونا به راحتی عبور کند چندان منطقی به نظر نمی رسد.

ویروس کرونا پس از مصر ، الجزایر و نیجریه ، اکنون در تمامی 54 کشور آفریقایی گسترش یافته است.

بنابراعلام بنیاد موابراهیم آمار منتشر شده از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درآفریقا به هیچ وجه منطبق با واقعیت نیست. کارشناسان این بنیاد با انتقاد از پنهان کاری دولت نیجریه در اعلام آمار دقیق مبتلایان و کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا، آن را مصداق شاخص غیر واقعی بودن آمارها می دانند.

این بنیاد خاطرنشان کرد است که نیجریه حدود 3 درصد و چاد 12 درصد آمار واقعی جان باختگان براثر کرونا را منتشر می نمایند.

بنیاد مو ابراهیم یک نهاد آفریقایی است که در سال 2006 میلادی با هدف مورد توجه قرار دادن بحران های آفریقا در این قاره تاسیس شده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 421

به "تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا تا اردیبهشت به نیم میلیون نفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا تا اردیبهشت به نیم میلیون نفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید