تنش ها و درگیری های قومی در اتیوپی سوژه برنامه آفریقا امروز

به گزارش تور فرانسه، تنش ها در اتیوپی و افزایش درگیری های قومی خشونت آمیز در این کشور طی سال های اخیر در برنامه این هفته آفریقا امروز در شبکه پرس تی وی مورد بحث قرار می گیرد.

تنش ها و درگیری های قومی در اتیوپی سوژه برنامه آفریقا امروز

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، برنامه آفریقا امروز (Africa Today) به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به ناکامی مقامات اتیوپی در کنترل و کاهش تنش های قومی در این کشور به آنالیز تظاهرات اخیر در پی شلیک به خواننده محبوب اتیوپیایی و کشته شدن بیش از 178 نفر در پی این تظاهرات می پردازد.

این برنامه در ادامه دلایل درگیری های قومی خشونت آمیز در اتیوپی در سال های اخیر از جمله افزایش شدید ناسیونالیسم قومی را مورد واکاوی قرار می دهد و کوشش حزب مخالف برای برکناری ابی احمد نخست وزیر اتیوپی و اقدام آن ها برای به چالش کشیدن تصمیم دولت برای به تعویق انداختن انتخابات عمومی از سوی این حزب را مورد بحث و گفتگو قرار می دهد.

امکان گسترش تنش های قومی در اتیوپی به کشور های همسایه از جمله کنیا و سومالی، اهدای جایزه صلح نوبل به ابی احمد و تاثیر آن در حل مسائل قومیتی و اقدامات احتمالی برای خاتمه خصومت های قومی از جمله محور های مورد بحث در این زمینه به شمار می رود.

بخش دوم این برنامه نیز به عدم پذیرش عذرخواهی آلمان برای کشتار جمعی و استعمار از طرف رییس جمهور نامیبیا می پردازد و در این زمینه ضمن مروری بر قتل عام ده ها هزار نفر از افراد قبیله هر رو و ناما توسط اشغالگران در فاصله سال های 1904 تا 1908 می نماید و اقدام فرزندان بازماندگان این رویداد برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از دولت آلمان را مورد نقد گفتگو قرار می دهد.

آفریقا امروز با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 24 شهریور ساعت 12 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می گردد. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 22، سه شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 15، پنجشنبه ساعت 1 بامداد و 13 و آدینه ساعت 9 روی آنتن خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 635

به "تنش ها و درگیری های قومی در اتیوپی سوژه برنامه آفریقا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش ها و درگیری های قومی در اتیوپی سوژه برنامه آفریقا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید