تهدید قانونگذاران دموکراسی خواه هنگ کنگ به استعفای دسته جمعی

به گزارش تور فرانسه، نمایندگان دموکراسی خواه مجلس هنگ کنگ امروز (دوشنبه) تهدید کردند در صورتی که پکن صلاحیت چهار نفر از آنها از بابت نقض قانون اساسی این دولتشهر رد کند، دسته جمعی استعفا خواهند داد.

تهدید قانونگذاران دموکراسی خواه هنگ کنگ به استعفای دسته جمعی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تهدید در پی نشست اخیر مقامهای یکی از نهادهای ارشد قانونگذاری چین مطرح شد در حالی که رسانه های هنگ کنگ گزارش کردند که این نهاد به آنالیز سلب صلاحیت چهار تن از قانونگذاران مجلس این دولتشهر به خاطر نقض سوگندشان با اخلال در کار مجلس پرداخته است.

وو چی مای، رئیس حزب دموکراتیک هنگ کنگ در کنفرانسی خبری با هدف اعلام تصمیم مذکور این نمایندگان گفت: کاری که دولت مرکزی در قبال نمایندگان مردم در هنگ کنگ انجام می دهد کاملا خنده دار است.

رهبر هنگ کنگ از سوی چند کمیته حامی پکن انتخاب می گردد اما نیمی از 70 کرسی مجلس این دولتشهر با رای مستقیم هنگ کنگی ها انتخاب می شوند.

یکی از مسائل اصلی مورد اعتراض مخالفان حاکمیت پکن در هنگ کنگ ناتوانی هنگ کنگی ها در انتخاب رهبرانشان و همه قانونگذارانشان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 806

به "تهدید قانونگذاران دموکراسی خواه هنگ کنگ به استعفای دسته جمعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید قانونگذاران دموکراسی خواه هنگ کنگ به استعفای دسته جمعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید