تولید پهپاد هوشمند برای مقابله با نابودی درختان

به گزارش تور فرانسه، یک شرکت تجاری برای مقابله با نابودی جنگل ها، پهپادی تولید کرده که می تواند با کاشت بذر در نقاط مختلف به رویش دوباره درختان کمک کند.

تولید پهپاد هوشمند برای مقابله با نابودی درختان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایرانبه نقل از انگجت، بر اساس بررسی های سازمان ملل حدود 420 میلیون هکتار از جنگل های جهان از سال 1990 به بعد به علت تبدیل به زمین های کشاورزی از بین رفته اند و بین سال های 2015 تا 2020 حدود 10 میلیون هکتار جنگل نیز به طور سالانه نابود شده اند.

از سوی دیگر گرمایش زمین، آتش سوزی و دیگر بلایای طبیعی نیز به تداوم این فرایند کمک کرده است. پیش بینی می شود این فرایند به تولید 730 میلیارد تن دی اکسیدکربن اضافی تا پایان دهه جاری میلادی منجر شود.

برای غلبه بر این مشکل شرکت دندرا سیستمز پهپادهای خودران جدیدی را تولید کرده که مجهز به هوش مصنوعی هستند و با استفاده از الگوریتم های خود زمین و محیط اطراف را بررسی کرده و برای بذر پاشی و کاشت پوشش گیاهی جدید تصمیم می گیرند.

از این پهپادها می توان برای حمل درختچه های کوچک و مواد تغذیه ای مورد نیاز آنها و انتقال این محموله ها به منطقه درنظر گرفته شده برای جنگل کاری نیز استفاده کرد. شرکت سازنده می گوید این روش یک روش سریع، کم هزینه، بهینه و با دقت بالا برای احیای جنگل ها در مناطق مختلف جهانست.

اولین مرحله برای اجرای طرح یادشده عکس برداری هوایی از نقاط اطراف است. سپس با بررسی عکس ها از طریق هوش مصنوعی پهپاد برای کاشت درخت وبذرافشانی تصمیم گیری می شود. هر یک از پهپادهای این شرکت قادر به حمل 22 کیلوگرم بار نیز هست و حسگرهای این پهپادها می توانند تصاویری با دقت 2 تا 3 سانتیمتر در هر پیکسل تهیه کنند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 784

به "تولید پهپاد هوشمند برای مقابله با نابودی درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید پهپاد هوشمند برای مقابله با نابودی درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید