جزئیات جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش

به گزارش تور فرانسه، بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی 1400-1399 به استان ها ابلاغ شد و بر اساس آن، اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش برای فعالیت های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.

جزئیات جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی 1400-1399 به استان ها ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به محوز مورخ ششم اردیبهشت 1399 ستاد کل نیرو های مسلح و نامه شماره 1941 مورخ 13 خرداد 1399 مرکز مدیریت حوزه های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

بر این اساس سهمیه آن استان برای جذب و سازماندهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی 1400-1399 با توجه به موارد ذیل معین می گردد.

شرایط فردی شامل دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت های محوله، تعهد به انجام مأموریت های محوله در طول دوران خدمت سربازی، ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه است.

از جمله ضوابط این طرح می توان به اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی اشاره نمود؛ همچنین اولویت محل خدمت این افراد مدارس با احتیاج های خاص فرهنگی ـ تربیتی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیر موجه (بیشتر از یک ماه) شوند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی گردد.

انجام خدمت وظیفه بر اساس این بخشنامه، صرفاً محدود به مدت یاد شده می باشد و با انقضای آن باید از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ ضمناًً انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواد کرد.

به کارگیری مشمولین در شهر های قم، مشهد و اصفهان مجاز نبوده و امکان صدور ابلاغ برای آنان در مناطق فوق مقدور نیست ضمناًً معین محل خدمت سربازان طلبه باید خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 647

به "جزئیات جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید