جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در زنجان

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برگزاری جشنواره استانی پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در استان زنجان برگزار می گردد.

جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در زنجان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند اضافه کرد: این جشنواره با هدف ترویج تهیه شیرینی خانگی از مواد اولیه طبیعی و سالم برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در این جشنواره شرکت نمایندگان اقدام به پخت شیرنی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان می نمایند و تصاویر آن را به صورت عکس و فیلم به صفحه مجازی اینستاگرام cthh zanjan اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ارسال نموده و از نفرات برتر به همراه جوایز نفیس قدردانی خواهد شد.

این مسئول در مورد نحوه برگزاری این جشنواره توضیح داد: مهلت ارسال آثار تا روز 28 ماه مبارک رمضان است و اسامی برندگان نیز همزمان با عید سعید فطر اعلام می گردد.

ارجمند اظهار کرد: این جشنواره با هدف آشنایی خانواده ها با شیوه های تهیه، فرهنگ تغذیه و شناخت بیشتر شیرینی ها و احیای شیرینی های سنتی قدیم استان زنجان برگزار می گردد که به منظور ترویج فرهنگ پخت شیرینی سالم و استفاده از غذای سالم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اعلام کرد: شیرینی سنتی زنجان می تواند در سبد کالاهای سوغاتی استان زنجان جای بیشتری را بگیرد و به اشتغال و اقتصاد استان یاری کند و ما امیدواریم در این راستا به اهداف خود دست یابیم و این رویداد بتواند گامی اثربخش در دست یابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان باشد و آوازه شیرینی سنتی زنجان را ملی و جهانی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 471

به "جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید