حدود 68 درصد روستا بازارهای کشور در خراسان رضوی است

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از 80 روستا بازاری که تا به امروز در سطح کشور راه اندازی شده 55 روستا بازار یعنی حدود 68 درصد مربوط به استان خراسان رضوی بوده و در این خصوص مقام اول در کشور به استان ما اختصاص یافته است.

حدود 68 درصد روستا بازارهای کشور در خراسان رضوی است

ایرج ناصری مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط روستا بازارها در خراسان رضوی اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته نسبت به انجام سه فرآیند راه اندازی استارتاپ روستا بازار کارآفرینان، جمع آوری، بسته بندی و بازاررسانی در باراندازها و همچنین افتتاح روستا بازارهای تازه اقداماتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 55 روستا بازار در سطح استان خراسان رضوی افتتاح شده است، افزود: تلاش می شود تا خاتمه امسال در سطح خراسان رضوی 100 روستا بازار را راه اندازی کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی بیان نمود: از 80 روستا بازاری که در سطح کشور تا به امروز راه اندازی شده 55 روستا بازار مربوط به خراسان رضوی بوده و در این خصوص مقام اول در کشور به استان ما اختصاص یافته است.

وی درباره حمایت هایی که از روستا بازارها می شود، گفت: ارتباطاتی را از طریق مدیریت روستا بازار با شهرستان ها و سطح کشور برقرار کرده ایم. در همین رابطه با استان سیستان و بلوچستان برای آوردن خرما و سایر محصولات این استان قراردادی منعقد شده است. همچنین با سمنان، مازندران، گلستان در حال انعقاد قرارداد هستیم.

ناصری مقدم با بیان اینکه به زودی با سایر استان های کشور هم قرارداد منعقد خواهیم کرد تا به طور مستقیم از مزرعه با پایین ترین قیمت برای روستا بازارها جنس تأمین شود، مطرح نمود: اگرچه سال گذشته از طریق روستا بازارها خرما در سطح خراسان رضوی به قیمت 18 هزار و 400 تومان توزیع شد اما در بازار 35 هزار تومان بود.

وی قیمت اجناس در روستا بازارها را 10 تا 25 درصد زیر قیمت بازار اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی شهرستان ها مکانی برای راه اندازی روستا بازار نداریم می طلبد شهرداری ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی روستا بازارها را حرکت نوینی دانست و شرح داد: فروشگاه های قدیمی در حال تبدیل شدن به فروشگاه های نوین با موضوع شعار از مزرعه به سفره هستند.

وی بیان نمود: در کنار تولیدات مزرعه مانند شیر، تخم مرغ، پنیر، ماست، گوشت و... با کارخانجات وارد مذاکره شده ایم به طوری که اکنون در روستا بازارهای مشهد از کارخانه ها با قیمت تولید کارخانه جنس عرضه می شود.

ناصری مقدم گفت: تفکر دیگری که در روستا بازارها وجود دارد این است که باید کالاهای تولیدی زنان روستایی هم برای فروش در تمامی 55 روستا بازار سطح استان خراسان رضوی عرضه شود.

وی در ادامه به شرایط تعاونی های روستایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 699 تشکل شامل تعاونی های روستایی، تعاونی های تولید، تعاونی های تخصصی کشاورزی و اتحادیه های مربوطه داریم که بیش از 150 هزار نفر عضو این تشکل ها هستند و بیش از 8000 نفر ارکان اصلی هیات مدیره و مدیرعامل تشکل ها هستند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این تعاونی ها از هدایت، حمایت و نظارت سازمان تعاون روستایی برخوردار هستند، ضمن اینکه از آنجایی که حسابرسی می شوند سعی می شود در مسائل حقوقی به آن ها کمک کنیم. اگر اعتبارات خاص توسعه ای موجود باشد به صورت بانکی در اختیارشان قرار می دهیم.

وی همچنین در خصوص شرایط خریدهای تضمینی و حمایتی محصولات اظهار کرد:سازمان تعاون روستایی به طور مستقل به این حوزه ورود پیدا نکرده بلکه خریدهای توافقی از طریق تشکل ها انجام می شود. در خریدهای حمایتی و یا تضمینی مقام بالادست ما وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1423

به "حدود 68 درصد روستا بازارهای کشور در خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 68 درصد روستا بازارهای کشور در خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید