حق بیمه کتابفروشان مانند ناشران محاسبه گردد

به گزارش تور فرانسه، ایوب فیروزجایی فعال حوزه کتاب و مدیر کتابفروشی کتاب شهر قم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، در ارتباط با انتظارها و توقعات صنف کتابفروشی ها با توجه به مدیریت تازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در دولت گذشته اوضاع کتاب به نظر بنده خوب و رو به پیشرفت بود و امیدوارم در دولت تازه فارغ از طیف بندی ها و گرایش های سیاسی و اعتقادی این فرایند رو به رشد ادامه پیدا کند و کارنامه زرینی در حوزه کتاب از دولت تازه به جا بماند.

حق بیمه کتابفروشان مانند ناشران محاسبه گردد

وی اضافه نمود: اینکه می گویم رو به رشد باشد، منظور از لحاظ کیفیت موضوعی کتاب ها است که چند سال بود در نوبت چاپ بودند و چاپ نمی شدند و به تدریج نشر یافتند.

فیروزجایی توضیح داد: از نظر کمیت هم به نظرم موضوعات متنوع تر بود و هم تعداد کتاب های بیشتر به چاپ رسید. هر چند هنوز با تیراژ واقعی چاپ یک کتاب فاصله بسیار است اما به نظر من حداقل در این پنج سالی که بنده در کار کتاب مشغول فعالیت هستم، هر چند با سرعت کم اما فرایند رو به بهبودی است و همین جای امیدواری دارد.

مدیر کتابفروشی کتاب شهر قم از اجرای طرح های فصلی حمایت کرد و گفت: برای کتابفروشی طرح های فصلی مسکن و محرک خوبی برای بازار کتابفروشان است ولی باید تدابیر قوی تر و اساسی تر اندیشید تا این صنف با فراغت خاطر بیشتر به این شغل شریف ادامه دهند. این موضوع مسلتزم این است که طرح های فصلی با برنامه و پشتیبانی قوی تر جریان داشته باشد.

وی اعلام کرد: مهمترین تدبیری که باید در حق این صنف عملی گردد این است که حق بیمه کتابفروشان است که درخواست داریم همچون صنف ناشران باشد تا همه کتابفروشان حداقل از این بابت خاطرشان آسوده باشد.

این فعال حوزه کتاب یادآور شد: نکته دیگر آن است که رانت بعضی از کتابفروشان بزرگ و خاص حذف و به همه کتابفروشی ها چه کوچک و چه بزرگ اختصاص یابد.

ایوب فیروزجایی اضافه نمود: نظارت بیشتر بر کتابفروشی های اینترنتی و مجازی که با تخفیف فراوان و بی منطق عرصه را بر کتابفروشی های فیزیکی تنگ می نمایند از جمله مشکلاتی است که باید مسئولین به فکر ساماندهی آن باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1361

به "حق بیمه کتابفروشان مانند ناشران محاسبه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق بیمه کتابفروشان مانند ناشران محاسبه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید