خبرنگاران استاندار خراسان شمالی فرهنگ دوستان را به کتابخوانی رضوی فراخواند

به گزارش تور فرانسه، بجنورد- خبرنگاران - استاندار خراسان شمالی در پیامی، مردم و به ویژه فرهنگ دوستان این استان را به شرکت فعال در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

خبرنگاران استاندار خراسان شمالی فرهنگ دوستان را به کتابخوانی رضوی فراخواند

محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در پیغام خود نوشت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، توجه به کتابخانه ها و گسترش آن در سراسر کشور و زمینه سازی برای ایجاد شرایط مطالعه، از نیازمندی های زمان ما است که باید به آن پرداخته گردد.

وی افزوده است: جشنواره های کتابخوانی و به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی با موضوع مطالعه و آشنایی با سبک زندگی ائمه (ع) در توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه معصومین (ع) نقشی کلیدی دارد و جلوه گر پیوند فرهنگ، بینش و معرفت الهی است.

وی آورده است: شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر اینکه اوقات مغتنمی برای در خانه ماندن ایجاد می نماید؛ فرصتی برای ارتباط برقرار کردن هرچه بهتر با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خودسازی است و از برگزار نمایندگان این جشنواره که در پنج دوره گذشته حائز رتبه برتر در کشور شده و بستر الکترونیکی را برای برگزاری مسابقات جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم نموده اند؛ تقدیر می کنم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید نموده است: بی شک، جشنواره کتاب خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاه چراغ (ع)، نهادینه شدن عادت به کتاب خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود لذا همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی و سازمان های مردم نهاد و مردم باب الرضا(ع) را برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنم.

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خردادماه سال جاری در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد.

این دوره از جشنواره در قالب های کتاب خوان مجازی، چهار گزینه ای، داستانک نویسی، روزنامه کتاب، نمایش خلاق و نقاشی و در سه بخش فردی، گروهی، خانوادگی و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می گردد که علاقه مندان می توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت نمایند.

علاقه مندان به شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا 9 خرداد 1399 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. مشتاقان می توانند با مراجعه به نشانی های اینترنتی www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir برای دریافت فایل کتاب ها اقدام و یا جهت دریافت امانی کتاب های جشنواره به کتابخانه های عمومی سراسر کشور مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 493

به "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی فرهنگ دوستان را به کتابخوانی رضوی فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی فرهنگ دوستان را به کتابخوانی رضوی فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید