خبرنگاران اقدامات مقابله ای با کرونا در مدارس و نگرانی خانواده ها

به گزارش تور فرانسه، کرمانشاه- خبرنگاران- رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی، گندزدایی مرتب محیط و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس کرمانشاه انتشار ویروس کرونا را به حداقل رسانده و شرایط را برای تدریس حضوری دانش آموزان فراهم نموده است.

خبرنگاران اقدامات مقابله ای با کرونا در مدارس و نگرانی خانواده ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

سال تحصیلی جدید در حالی روز شنبه 15 شهریور آغاز شد که خانواده ها از ابتلای فرزندان خود به کرونا و شرایط بهداشتی مدارس نگران بودند.

مسوولان استانی هم به خانواده ها اطمینان دادند که تمام موازین بهداشتی در مدارس رعایت می گردد تا خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند اما در عین حال هم حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و هر زمان که والدین تشخیص دادند که سلامت فرزندان آنها در خطر است می توانند آموزش آنها به وسیله شبکه شاد و تلویزیون ادامه دهند.

گروه خبری خبرنگاران به همراه مدیران آموزش و پرورش کرمانشاه روز سه شنبه از چند مدرسه حاشیه این شهر بازدید کردند که گزارش آن را در ادامه می خوانید.

هیچ دانش آموزی بدون ماسک وارد مدرسه نمی گردد

مادر یکی از دانش آموزان دبستان میلاد کرمانشاه که دخترش را تا کلاس درس بدرقه کرد به خبرنگار خبرنگاران گفت: قبل از آغاز مدرسه برای فرستادن دخترم بسیار نگران بودم اما وقتی به مدرسه مراجعه کردم و امکانات موجود را دیدم، مقداری خیالم راحت شد و امروز بدون نگرانی فرزندم را به مدرسه فرستادم.

وی ادامه داد: گروه بندی دانش آموزان و کم کردن تعداد نفرات در کلاس کار بسیار خوبی است که این مدرسه انجام داده است و هرچه قدر هم که تعداد دانش آموزان کمتر باشد سلامت آنها حفظ می گردد.

یکی دیگر از والدین در مدرسه عطر یاس گفت که کماکان نگران سلامتی فرزندش است و مدیران باید با برگزای جلساتی با والدین آنها را متقاعد نمایند تا فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و شرایط لازم را مهیا نمایند.

اما یکی دیگر از مادران معتقد بود که مدرسه شرایط خوبی را برای تحصیل فرزندان آنها مهیا نموده است؛ هیچ دانش آموزی بدون ماسک وارد مدرسه نمی گردد و علاوه براستفاده از مواد ضدعفونی، فاصله گذاری بین بچه ها به خوبی رعایت می گردد که نشان می دهد مدارس هم خوب توانستند این شرایط را مدیریت نمایند.

دانش آموزان کلاس اول و دوم هم کاملا مطلع هستند

مدیر آموزش پرورش ناحیه سه کرمانشاه در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس به خبرنگار خبرنگاران گفت: جلسات توجیهی متعددی را از خرداد ماه آغاز کردیم و آموزش و پرورش با آغاز سال تحصیلی جدید برای هر سه شرایط سفید، زرد و قرمز آمادگی کامل را داشت.

علیرضا فرهنگیان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور گفت: همه بخش های ستادی و اجرایی آموزش و پرورش مرتب در مدارس حضور دارند تا ضمن تشکر از زحمات مدیران و آموزگاران، شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را از نزدیک مشاهده نمایند.

وی دانش آموزان را سفیران سلامت در خانواده ها نامید و گفت: خوشبخاته در بیشتر مدارس حاشیه شهر کرمانشاه که امروز بازدید از آنها انجام شد، شرایط بهداشتی مدارس خوب است و نکته مهمی که وجود دارد این است که دانش آموزان کلاس اول و دوم هم مطلع هستند که چه کارهایی را باید انجام دهند و چه کارهایی را نباید انجام دهند.

فرهنگیان درخصوص تدابیر اتخاذ شده برای حفظ سلامت دانش آموزان هم گفت: با توجه به فضای فیزیکی مدرسه و کلاس ها، بچه ها در کلاس های درس تقسیم شدند و حتی در بعضی از مدارس دانش آموزان به چهار گروه تقسیم شدند که حضور حداقلی داشته باشند.

علیرضا فرهنگیان مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 کرمانشاه

سلامت دانش آموزان و همکاران اولویت کاری ما است

مدیر آموزش پرورش ناحیه سه کرمانشاه از تعطیلی بوفه مدارس تا سرانجام کرونا اطلاع داد و اضافه نمود: گروه بندی بچه ها باعث شده است که دانش آموزان با فاصله وارد حیاط شوند؛ مواد ضدعفونی در دسترس همه واقع شده است و فضای مدرسه هر روز گندزدایی می گردد و این در حالی است که برای عده ای از دانش آموزان هم که ماسک ندارند و یا قابل استفاده نیست، ماسک تهیه شده است.

فرهنگیان حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورش را اولویت اصلی دانست و گفت: کوشش می کنیم دانش آموزان و همکاران ما در سلامت کامل باشند چون دانش آموز سالم می تواند به تحصیلش ادامه دهد و همکار ما اگر سالم باشد می تواند به دانش آموزان خدماتی ارایه کند.

وی گفت: سال جاری آموزش های ترکیبی را سرلوحه کار خود قرار دادیم به این معنی که بخشی از آن حضوری و بخشی هم استفاده از شبکه دانش آموزی شاد و برنامه های تلویزیونی است و کوشش می کنیم دانش آموزان به هر طریقی که شده دچار افت تحصیلی نشوند.

این مقام مسوول ارتباط مدرسه با والدین را هم ضروری دانست و گفت: در کوشش هستیم در بستر نرم افزار شاد گروه های ارتباط مدارس با خانواده را فراهم کنیم و ساعت های مشخصی که والدین در منزل حضور دارند مثلا هفته ای دو سه بار، مدیر و معاون مدرسه با والدین ارتباط داشته باشند تا نگرانی خانواده ها هم به حداقل برسد.

فرهنگیان با اشاره به اینکه سال جاری تعامل آموزش و پرورش حداکثری است، گفت: با توجه به اختیارات خوبی که به شورای مدارس داده شده است هر مدرسه می تواند با توجه به شرایط خودش تصمیم گیری کند و انعطاف کامل در این زمینه وجود دارد.

وی در سرانجام اضافه نمود: نگرانی ما نسبت به سلامت دانش آموزان جدی است و ذره ای اجازه نمی دهیم در این زمینه خطری برای دانش آموزان به وجود بیاید.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان، 365 هزار دانش آموز و 28 هزار فرهنگی با چهار و 600 مدرسه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 713

به "خبرنگاران اقدامات مقابله ای با کرونا در مدارس و نگرانی خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقدامات مقابله ای با کرونا در مدارس و نگرانی خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید