خبرنگاران حاجی میرزایی به سرپرست وزارت معارف افغانستان تسلیت گفت

به گزارش تور فرانسه، تهران-خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با سرپرست وزارت معارف جمهوری افغانستان، اقدام تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به شهادت تعدادی دانش­ آموزان شد را محکوم و مراتب تسلیت معلمان و دانش­ آموزان ایرانی را به وی و دولت و ملت افغانستان ابلاغ کرد.

خبرنگاران حاجی میرزایی به سرپرست وزارت معارف افغانستان تسلیت گفت

به گزارش وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در این گفت وگوی تلفنی اظهار کرد: باعث تأسف است که در 5 سال گذشته، 1600 کودک افغانستان قربانی جنگ و تروریسم شده اند و در این اتفاق اخیر نیز، 66 نفر از بچه ها پاک و معصوم کشور دوست و برادر افغانستان را از دست دادیم.

رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان، نیز در این تماس تلفنی با تقدیر و تشکر از ابراز مراتب همدردی جامعه آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران گفت: این توجه و تسلیت، موجب هم دردی خانواده های بازمانده و آموزش وپرورش کشور افغانستان است.

در انتها این گفت وگو، طرفین بر استمرار همکاری های مشترک با توجه به اشتراک فرهنگی و تمدنی وهم افزایی در این زمینه تأکید کردند.

حاجی میرزایی امروز همچنین امروز با انتشار پیامی در حساب کاربری اینستاگرام خود خطاب به رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف افغانستان نوشت: بچه های معصوم که راهی راه دانش بودند، در ماه ضیافت الهی و در آستانه عید صیام به دست جماعتی جاهل و جائز که جمود و جنون، شوم و شریرشان نموده است، به خاک و خون کشیده شد.

وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه فهیم فرهنگیان و دانش آموزان ایران اسلامی، ضمن محکومیت شدید حادثه بمب گذاری اضافه نمود: در این ماه رحمت و رافت از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای درگذشتگان این حادثه تروریستی آمرزش و آرامش، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی تمنا دارم.

ساعت 16 و 30 دقیقه بعد از ظهر روز شنبه هنگام تعطیلی مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل که شیعیان هزاره در آن درس می خوانند هدف حمله خودرو بمب گذاری شده نهاده شد که در آن 66 نفر که بیشترین آنها دانش آموزان دختر این مدرسه هستند، کشته و 151 تن دیگر هم زخمی و راهی بیمارستان ها شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران حاجی میرزایی به سرپرست وزارت معارف افغانستان تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حاجی میرزایی به سرپرست وزارت معارف افغانستان تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید