خبرنگاران راه اندازی تعاونی جوانان با هدف توسعه و گسترش اشتغال زایی

به گزارش تور فرانسه، تهران - خبرنگاران - مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی تعاونی جوانان با هدف توسعه و گسترش اشتغال زایی اطلاع داد.

خبرنگاران راه اندازی تعاونی جوانان با هدف توسعه و گسترش اشتغال زایی

سجاد سالک روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در مورد راه اندازی تعاونی جوانان گفت: راه اندازی تعاونی جوانان در وزارت ورزش و جوانان برای بعضی سمن ها (سازمان های مردم نهاد) که در زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت می نمایند، طراحی و تدوین شده است.

وی افزود: در این رابطه یک تفاهمنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضاء رسید که براساس آن جامعه ورزش و جوانان به دنبال اجراسازی طرح است.

سالک ادامه داد: براساس این طرح سمن ها از اعتبارات و تسهیلات ویژه قانونی استفاده و ایده و طرح های نوین را به وسیله این اعتبارات به کارآفرینی تبدیل می نمایند.

به گفته مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش، هفته آینده نیز یک کارگاه آموزشی به منظور توضیح این تعاونی ها، چگونگی اقدامات و مزایا و تسهیلات کارآفرینی (به صورت غیرحضوری) برای تشکل های جوانان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگاران، موضوعات این تفاهمنامه که برای نخستین بار در کشور مبتنی بر حوزه تعاونی جوانان طراحی و تدوین شده است، به وسیله یاری های فنی و اعتباری وزارت ورزش و جوانان و سه بانک و موسسه اعتباری فعال می گردد.

این طرح همچنین به جهت ترویج موضوع تعاونی جوانان و یک ساختار تعاونی، نزدیکترین ساختار مالی به سمن ها (سازمان های مردم نهاد) جهت انجام فعالیت های مالی است.

براساس این تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بعضی از تعاونی ها که حداقل 60 درصد از اعضاء آن در سن 18 تا 35 سال باشند، امتیازات ویژه قانونی درنظر می گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 613

به "خبرنگاران راه اندازی تعاونی جوانان با هدف توسعه و گسترش اشتغال زایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی تعاونی جوانان با هدف توسعه و گسترش اشتغال زایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید