خبرنگاران واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا آغاز شد

به گزارش تور فرانسه، تهران- خبرنگاران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز فاز دوم واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور آغاز شد که در این فاز علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت در بخش های آی سی یو و گروه های پرخطر بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر آغاز شده است.

خبرنگاران واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا آغاز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی روز پنجشبه در حاشیه شروع واکسیناسیون سالمندان مقیم آسایشگاه ها اضافه کرد: امروز به شکل نمادین، واکسیناسیون این گروه ها را از آسایشگاه کهریزک شروع کردیم و فردا در بیشتر آسایشگاه های معلولان و سرای سالمندان کشور این کار ادامه پیدا خواهد نمود.

وی بیان نمود: در این فاز حدود 20 هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر واکسینه می شوند. همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید19 که در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده، واکسیناسیون سایر گروه ها بر حسب گروه بندی و با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه های پرخطری که در معرض آلودگی هستند انجام می گردد.

وزیر بهداشت ادامه داد: پس از واکسیناسیون گروه های هدف، جمعیت عادی واکسینه می شوند. برآورد ما این است که تا انتها شهریور ماه بتوانیم بیشتر گروه های هدف را واکسینه کنیم.

هنوز کرونای جهش یافته ایرانی نداریم

نمکی درباره کرونای ایرانی گفت: هنوز جهش قابل توجه داخلی که به عنوان جهش ملی از ویروس بخواهیم اعلام کنیم، نداشته ایم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه ای از کشور شاهد جهش ویروس باشیم. امروز خوشبختانه همکاران ما در کمال تسلط بر شرایط بیماری هستند و تعداد تست ها را افزایش داده ایم.

افزایش تست های روزانه کرونا

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز فقط در استان خوزستان حدود 12 هزار و 500 تست انجام شد، در حالی که کل تست ها در کشور قبلا 25 هزار تست در روز بود و امروز از مرز 100 هزار تست در روز می گذریم و خانه به خانه دنبال موارد ابتلا به بیماری می گردیم و اگر مردم یاری و رعایت نمایند، کنترل اوضاع در دست ما است و نگرانی عمده ای تا این لحظه نداریم.

به گزارش خبرنگاران، واکسیناسیون کرونا در ایران از روز 21 بهمن با تزریق واکسن اسپوتنیک وی روسی به کادر درمان شاغل در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها شروع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1014

به "خبرنگاران واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید