خبرنگاران پیکر استاد خوشرو بعد از ظهر یکشنبه تشییع می گردد

به گزارش تور فرانسه، ساری - خبرنگاران - ستاد تشییع پیکر استاد ابوالحسن خوشرو ، خواننده و نوازنده پیشکسوت مازندرانی بعد از ظهر روز یکشنبه 11 اسفند در قائمشهر تشییع می گردد.

خبرنگاران پیکر استاد خوشرو بعد از ظهر یکشنبه تشییع می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، این مراسم از ساعت 13 از سه راه درویش یا ابتدای روستای ساروکلای قائمشهر شروع می گردد و در آرامگاه ساروکلا - زادگاه استاد خوشرو - سرانجام می یابد.

همچنین مراسم سوم و هفتم استاد خوشرو نیز به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا، برگزار نمی گردد و همه برنامه ها در مراسم فردا تجمیع شده است.

استاد خوشرو شنبه شب پس از تحمل یک دوره 2 ساله بیماری در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

نوازنده و خواننده پیشکسوت مازندرانی در زمان درگذشت در منزل حضور داشت و از مدتی پیش شرایط بیماریش رو به وخامت گذاشته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی که دقایقی پس از درگذشت استاد خوشرو منتشر کرد ، این ضایعه بزرگ و جانسوز را به شهروندان مازندرانی بویژه اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفت.

عباس زارع در پیامش خبر درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو را سنگین و جانسوز توصیف کرد و نوشت : استادابوالحسن خوشرو سرمایه ای از فرهنگ و هنر مازندران، آخرین آواها و نواها را خواند و نواخت و از دیار خاک کوچ کرد و ضایعه ای دیگر برای هنر موسیقی بومی مازندران بر جای گذاشت.

وی اضافه کرد : استاد خوشرو ، آوازها و نغمه هایی را که با جان و زندگی مردم پیوند خورده است، در قلب خود داشت و در انتقال آن به نسل جوان و معرفی موسیقی اصیل بومی مازندران که ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی و دیرپای این دیار دارد، جدیت ستودنی داشت.

زارع تاکید نمود : موسیقی مازندران گرچه هنرمند ارزشمند و تاثیرگذاری را از دست داده، اما آواها و نواها و اجرای های به یادماندنی اش همواره در یادها خواهند ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز امیدواری کرد که با ثبت آثار ارزشمند این هنرمند بزرگ موسیقی بومی مازندران که بخشی مهمی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین است، همه نغمات و آواهای دلنشین موسیقی اصیل مازندران حفظ و بیش از گذشته معرفی و ارائه گردد .

استاد ابوالحسن خوشرو، از سال 1396 درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت های موسیقایی خود را متوقف نکرد. حاصل فعالیت های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم های موسیقی حماسی و آیینی مازندران اثر نبی احمدی و چِم به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.

استاد خوشرو چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی همراه با استاد فقید احمد محسن پور از چهره های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقایی مازندران کرد.

از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.

خوشرو متولد 14 دی 1325 بود و در سال 1339 یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج الله خوشرو و عبدالله خوشرو و همچنین احمد محسن پور تشکیل داد.

او از سال 1345 با رادیو مازندران همکاری خود را شروع کرد و سال 50 با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت های هنری خود را گسترش داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 324

به "خبرنگاران پیکر استاد خوشرو بعد از ظهر یکشنبه تشییع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیکر استاد خوشرو بعد از ظهر یکشنبه تشییع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید