خبرنگاران 54 واحد صنفی متخلف بهداشتی در سنندج شناسایی شد

به گزارش تور فرانسه، سنندج - خبرنگاران - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اقدامات نظارتی بر فعالیت همه ادارات و اصناف همچنان با شدت استمرار دارد و مراکز دولتی و غیردولتی ملزم به اجرای کامل و بی نقص پروتکل های بهداشتی هستند که در چهار روز گذشته 54 واحد متخلف در سنندج شناسایی شد.

خبرنگاران 54 واحد صنفی متخلف بهداشتی در سنندج شناسایی شد

به گزارش خبرنگاران آرزو فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در پی تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت ادارات و اصناف، بازرسین بهداشت محیط در مراکز تابعه سنندج، فرایند اقدامات نظارتی خود را افزایش داده اند.

وی با بیان اینکه اقدامات نظارتی بر فعالیت همه ادارات واصناف همچنان استمرار دارد، اضافه نمود: تمامی صنوف، مراکز دولتی و غیردولتی ملزم به اجرای کامل و بی نقص پروتکل های بهداشتی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه نمود: در طی چهار روز گذشته، 19 اکیپ گشت مشترک ستادی از 132 مکان و در سطح بازدیدهای محیطی کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط از یک هزار و 400 مرکز و صنف مختلف بازدید کردند.

فلاحی با اشاره به پلمب پنج مکان به علت عدم اجرای پروتکل های بهداشتی اضافه نمود: برای 54 صنف مختلف به علت قصور از اجرای کامل قوانین و مقررات بهداشتی اخطاریه 24 ساعته بهداشتی صادر شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به پیگیری هشت مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 اضافه نمود: 48 اخطاریه صادر شده گذشته نیز جهت کسب نتیجه مطلوب مورد پیگیری نهاده شد.

فلاحی در زمینه نظارت بر سلامت نان شهفرایندان توضیح داد: در طی همین مدت 24 مورد نان خبازی ها جهت تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و همچنین مشخص مقدار نمک مورد استفاده شده در نان مورد نمونه برداری نهاده شد.

وی اضافه نمود: بازرسین بهداشت محیط طی 4 روز گذشته از 716 مرکز غذای آماده و فست فود بازدید به عمل آورده و تعداد چهار مورد از مواد غذائی در مراکز مذکور را جهت تایید سلامت مواد استفاده شده مورد نمونه برداری قراردادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ضبط و کشف 724 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در مدت زمان یادشده در سنندج اطلاع داد و گفت: مواد مذکور پس از طی مراحل قانونی معدوم خواهد شد.

فلاحی در زمینه اقدامات نظارتی بر فعالیت های اجرا شده در زمینه آب شرب شهری گریزی زد و گفت: کلر سنجی 192 مورد و نمونه برداری 20 مورد آب شرب شهری حاصل اقدامات بارزسین این مرکز در زمینه پیگیری سلامت آب شرب شهری است که در این بازه زمانی اجرا شده است .

وی با اشاره به فعالیت آموزشی بازرسین این مرکز در روز طبیعت به مردم اضافه نمود: با تشدید اقدامات نظارتی در سطح ستادی، میزان بازدیدهای محیطی هم افزایش یافته و همکاران بهداشت محیط در روز 13 بدر ضمن حضور در بوستان ها، جاده ها، مسیرهای بین راهی و روستاهای تابعه این مرکز ضمن آموزش به مردم در مورد جلوگیری از پخش زباله وپسماند مواد غذایی استفاده شده در بستر طبیعت، نسبت به عدم اجرای مراسم ها و تجمعات مردمی در این روز آموزش های لازم را ارائه کردند.

دکتر فلاحی به فعالیت مراکز نمونه گیری کرونا گریزی زد و گفت: در مدت زمان یادشده از 274 نفر از شهفرایندان و مراجعین به مراکز 16 ساعته سرپایی نمونه گیری کرونا به انجام رسیده است.

وی گفت: در هفته گذشته یک هزار و 612 نفراز شهفرایندان سنندجی در مرحله سوم در تماس با بیمار مبتلا به کرونا مورد غربالگری نهاده شده اند و در 24 ساعت منتهی به ظهر روز شنبه 14 فروردین، 216 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و سه نفر جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر 216 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 40 نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

از اسفند سال 1398 تا به امروز یک هزار و 112 کردستانی قربانی کرونا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1102

به "خبرنگاران 54 واحد صنفی متخلف بهداشتی در سنندج شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 54 واحد صنفی متخلف بهداشتی در سنندج شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید