دربی دلاکاپیتانه؛ لاتزیو در اندیشه انتقام از همسایه جهنمی

به گزارش تور فرانسه، آبی پوشان و قرمزهای پایتخت ایتالیا در حالی در دومین بازی از مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا به مصاف یکدیگر می فرایند که آمار بازی های اخیر این دو تیم از رجحان قاطع اهالی نیمه قرمز شهر حکایت دارد.

دربی دلاکاپیتانه؛ لاتزیو در اندیشه انتقام از همسایه جهنمی

به گزارش خبرنگاران، در دومین بازی از دور رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، امشب (چهارشنبه از ساعت 23:15) تیم های فوتبال لاتزیو و رم در بازی موسوم به دربی دلاکاپیتاله به مصاف هم می فرایند تا راه صعودشان به فینال جامی که بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی دارند، هموار نمایند.

اهمیت صعود از این مرحله برای لاتزیو بیشتر به نظر می رسد چون با توجه به محتمل بودن صعود یوونتوس از دیگر بازی مرحله نیمه نهایی (و حتی در صورت صعود ناپولی از آن بازی) به احتمال قریب به یقین سهمیه لیگ اروپا را کسب خواهد نمود چون هر دو تیم بازی دیگر این مرحله مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند، البته لاتزیو در سری A هم شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارد و الان در رده پنجم است اما فینالیست شدن در کوپا ایتالیا آبی پوشان شهر رم را نه به وسیله پلی آف، بلکه مستقیماً به مرحله نهایی لیگ اروپا خواهد رساند.

لاتزیو در این فصل از سری A با راهنمایی سیمونه اینزاگی عملکرد تحسین برانگیزی داشته است و اکنون با 50 متیاز از 26 بازی در رده پنجم است اما تنها 4 امتیاز با ناپولی رده سومی فاصله دارد. (رده سوم سری A آخرین رده برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست) ضمن اینکه این تیم بالاتر از بزرگانی مانند اینتر و میلان قرار گرفته است.

لاتزیو در جام حذفی ایتالیا هم تحسین برانگیز نتیجه گرفته است و برای صعود به این مرحله از رقابت ها رقیب بزرگی مانند اینتر را در مرحله یک چهارم نهایی از پیش رو برداشت آن هم در استادیوم جوزپه مه آتزا.

شاید تنها نکته منفی که لاتزیو و هوادارانش را برای بازی امشب نگران می نماید، آمار عملکرد آنها در دربی های اخیر باشد چون آمارها نشان می دهند که آبی های پایتخت ایتالیا در 7 بازی اخیرش نتوانسته اند همسایه قرمزپوش را شکست دهند. در این 7 بازی لاتزیو 5 بار باخته و دو بار هم به تساوی رضایت داده است. نکته بدتر این است که هر چهار دربی دلاکاپیتاله اخیر را رم برده است. در واقع آخرین پیروزی لاتزیو برابر رم به همین جام حذفی در فصل 13-2012 برمی شود که این تیم به عنوان میهمان، دربی را یک بر صفر برد و صعود کرد.

نتایج 6 بازی گذشته تیم های رم و لاتزیو

نگرانی از بابت این آمار اما می تواند تحت الشعاع پیروزی یک بر صفر این هفته لاتزیو برابر اودینزه در هفته بیست و ششم سری A قرار بگیرد، نتیجه ای که مسبب صعود مردان اینزاگی به رده پنجم شد.

در طرف مقابل رم سوای اعتماد به نفسی که از آمار دربی دلا کاپیتانه طی 4 سال اخیر می گیرد، از برد شیرین این هفته اش در سری A روحیه گرفته است. مردان لوچانو اسپالتی که برای رسیدن به مرحله نیمه نهیی کوپا ایتالیا کار راحت تری نسبت به لاتزیو داشته اند و چزنا را از پیش رو برداشته اند، این هفته در لیگ میزبان قدرتمند شان اینتر را 3 بر یک شکست دادند تا فاصله 7 امتیازی شان با یوونتوس صدرنشین را حفظ نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 293

به "دربی دلاکاپیتانه؛ لاتزیو در اندیشه انتقام از همسایه جهنمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی دلاکاپیتانه؛ لاتزیو در اندیشه انتقام از همسایه جهنمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید