درخواست ترکیه از روسیه برای توقف عملیات در ادلب

به گزارش تور فرانسه، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به سفر هیأت روسی به این کشور، خواهان فشار مسکو به دمشق برای توقف عملیات ضد تروریستی در ادلب شد.

درخواست ترکیه از روسیه برای توقف عملیات در ادلب

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت یک هیأت روسی برای مذاکره با مقامات ترکی وارد آنکارا شده و عصر امروز درباره سوریه و ادلب رایزنی خواهند کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، چاووش اوغلو درباره محور رایزنی هیأت ترکیه ای با روسی گفت: چیزی که ما از نشست ها با هیأت روسی انتظار داریم این است که آتش بس دائم در ادلب و توقف تهاجم اطمینان حاصل نمایند.

وی با تکرار اتهامات بی اساس پیشین علیه دولت سوریه، گفت که ضروری است نیروهای ارتش سوری به محدوده مشخص شده در توافق سوچی حول منطقه کاهش تنش ادلب بازگردند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین اضافه نمود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور و ولادیمیر پوتین همتای روسی او توافق نموده اند که دیداری درباره ادلب داشته باشند.

چاووش اوغلو همچنین مدعی شد که نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه با موضوع ادلب احتمالا برگزار گردد.

پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود تماس های دوجانبه بین پوتین و اردوغان در حال حاضر مطرح نیست.

درخواست ترکیه برای توقف عملیات در ادلب در حالی است که ارتش سوریه شامگاه گذشته پیروز شد پنج منطقه دیگر را آزاد کند و در صورت تداوم پیشروی خود در جنوب ادلب، خواهد توانست جبهه النصره و سایر تروریست ها را در جبل الزاویه محاصره کند. (جزئیات بیشتر)

اخیراً بعد از پیروزیت های ارتش سوریه، مقامات ترکیه از جمله شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ادامه پروپاگاندای خود تهدید به عملیات نظامی علیه ارتش سوریه در ادلب نموده است. روسیه به عنوان کشور ضامن توافقات آستانه و سوچی تأکید نموده است که عملیات های اخیر ارتش سوریه بعد از ناتوانی ترکیه در اجرای مفاد توافق سوچی بوده است و مسکو همچنان به حمایت های خود از دولت قانونی سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می دهد.

گذشته از این، ترکیه و روسیه 2018 در نشست سوچی (شهری در ساحل شرقی دریای مدیترانه)، نیز به طور ویژه در خصوص استان ادلب به توافق رسیدند. ایجاد منطقه حائل برای اسکان افراد غیرنظامی و جداکردن تروریست ها از معارضان از جمله توافقات سوچی بود که ترکیه به عنوان رابط و حامی مخالفان دولت سوریه، تا به این لحظه اقدام به جداسازی مخالفان میانه رو از تروریست های حاضر در ادلب ننموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 314

به "درخواست ترکیه از روسیه برای توقف عملیات در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترکیه از روسیه برای توقف عملیات در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید