درمان سرطان به یاری هوش مصنوعی

به گزارش تور فرانسه، دانشمندان توانستند با یاری هوش مصنوعی یک قدم به درمان یکی از خاص ترین رشته های سرطان نزدیک تر شوند.

درمان سرطان به یاری هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،محققان دانشگاه های مجارستان و هند سعی دارند با تحقیق بر روی یک سری بیماران خاص و آنالیز مشخصات کرم های جهش یافته درمانی نهایی برای سرطان های خاص پیدا نمایند. طبق اطلاعات به دست آمده تحقیقات دانشمندان با یاری فناوری هوش مصنوعی پیش می رود و افراد سعی دارند با آنالیز دقیق داده ها راهی برای سرانجام دادن به سرطان را کشف نمایند.

دانشمندان مذکور بیشتر تمرکز خود را بر روی نوع سرطان فاوو قرار داده اند که باعث فراوری بیش از اندازه آدرنالین می گردد. این سرطان به نحو بسیار دشواری تشخیص داده می گردد و بسیار کشنده است. با تحقیقات انجام شده بر روی یک سری از بیماران سرطان فاوو، هوش های مصنوعی توانسته اند کرم جهش یافته ای را تشخیص دهند که می تواند برای درمان بیماران مفید باشد.

هوش های مصنوعی به پروتئینی به نام SDHB دست پیدا نموده اند که باعث ایجاد انرژی بالا در بیماران سرطان فاوو می گردد. کرم های جهش یافته نیز قادرند با این پروتئین مقابله نمایند و جلوی آن را بگیرند اما دانشمندان باید ابتدا این کرم ها را به شکلی جدید درآورند.

نحوه درمان سرطان های خاص

در حالت عادی کرم های مذکور ژن های SDHB در دی ان ای را حذف نمی نمایند. این کرم ها در شرایط خاص می توانند از انرژی ایجاد شده توسط SDHB برخوردار شوند و از آن به عنوان سوخت استفاده نمایند. دانشمندان سعی دارند با یاری هوش های مصنوعی دارویی را اختراع نمایند که می تواند استفاده کرم های جهش یافته از SDHB را افزایش دهد. پس از این مرحله محققان قصد دارند کرم های جهش یافته را از دی ان ای بیماران حذف نمایند تا به این صورت نهایتا سرطان فاوو درمان گردد. لازم به ذکر است؛ تا به امروز پیدا کردن درمان برای سرطانی همچون فاوو کاملا غیر ممکن به نظر می رسید اما اکنون با یاری هوش مصنوعی و دانشمندان دانشگاه های مختلف جهان می توان به کشف درمان برای بیماری های خاص امیدوار شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 929

به "درمان سرطان به یاری هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرطان به یاری هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید