رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا دولت جدید ایتالیا را تشکیل می دهد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، ماریو دراگی که به سمت نخست وزیر جدید ایتالیا انتخاب شده است، به سرجیو ماتارلا رئیس جمهور این کشور گفته که برای تشکیل دولت جدید ایتالیا از حمایت کافی برخوردار است.

رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا دولت جدید ایتالیا را تشکیل می دهد

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این نخست وزیر جدید ایتالیا معرفی اعضای کابینه ائتلافی خود را شروع نموده و امیدوار است که کابینه جدید بتواند این کشور اروپایی را از میانه طوفان همه گیری کرونا و بحران شدید مالی به سلامت عبور دهد.

پس از یک هفته مذاکره، اکثریت رهبران احزاب مهم سیاسی در ایتالیا حمایت خود را از دراگی 73 ساله برای تشکیل یک دولت جدید اعلام کردند.

اکنون دولت وی قرار است روز شنبه سوگند یاد کند. مراسم رأی اعتماد به اعضای کابینه جدید نیز احتمالاً اواسط هفته آینده در مجالس نمایندگان و سنا برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که لوئیجی دی مایو وزیر خارجه کنونی ایتالیا و سیاستمدار جنبش پنج ستاره (Five Star) در کابینه ماریو دراگی در سمت خود ابقا می گردد.

سایر وزرای جدید کابینه دراگی عبارتند از جیانکارلو جایورگتی از حزب راستگرای لیگا در سمت وزیر صنعت و آندرآ اورلاندو از حزب دموکرات چپ میانه در سمت وزیر کار.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1018

به "رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا دولت جدید ایتالیا را تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا دولت جدید ایتالیا را تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید