رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای البرز منصوب شد

به گزارش تور فرانسه، تهران (پانا) - علی پاک باخته گان زنجانی به ریاست کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز منصوب شد.

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای البرز منصوب شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طی حکمی از سوی فرزاد فروغی، رئیس سازمان نصر البرز، علی پاک باخته گان زنجانی به ریاست کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز منصوب شد.

فناوری بلاک چین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می گردد، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه هایی که با استفاده از فناوری بلاک چین به آن پرداخته می گردد، بحث رمزارزهاست. ضمن این که می توان از منظرهای مختلف به رمزارزها نگاه کرد. اصل منظر، بحث کلان حاکمیتی است.

بلاک چین یک فناوری است که کاربردهای زیادی دارد و یکی از کاربردهایش رمرزارزهاست. برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک چین می تواند آغاز یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گردد و می تواند در آینده ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد. بنابراین نمی توان آن را محدود به بیت کوین و ماینینگ کرد.

اما به گفته بعضی کارشناسان این حوزه، بانک ها و سرمایه گذاران خطرپذیر در جهان به این جمع بندی رسیده اند که انقلاب صنعتی چهارم توسط بلاکچین قابل اجراست و می توانند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را به دنبال داشته باشد. پس بسیار جسورانه در حال هزینه کردن هستند تا بتوانند شرکت های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول نمایند.

مهم ترین ویژگی این فناوری تمرکززدایی آن است که با ذخیره داده ها در سراسر شبکه بلاکچین، خطراتی را که با ذخیره داده ها به طور مرکزی به وجود می آید، حذف می نماید.

فناوری بلاکچین در صنعت بانکداری مزایایی دارد که کاهش هزینه های سازمانی، افزایش امنیت، جلوگیری از پولشویی و بهینه سازی تعاملات اقتصادی بین المللی مهم ترین آنهاست

شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، در این مقطع زمانی به درآمدهای ارزی احتیاج داریم؛ در این شرایط صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می تواند در تسهیل تجارت بین المللی یاری کند. بازرگانان می توانند با استفاده از رمزارزهای فراوری شده نسبت به واردات کالا اقدام نمایند و مسائل تحریم بانکی برای پرداخت هزینه ها را دور بزنند.

ماهیت حوزه رمز ارزها مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند که این پدیده را دستور ناپذیر مینماید و در صورت هر گونه فشار یا برخورد به جای رویکرد آموزشی و مطلع کردن مردم با ریسک های این حوزه صرفا منجر به تشویق به فعالیت زیر زمینی و غیر قانونی خواهد شد.

علاقه مردم به یک پدیده اقتصادی که دارای شرایط افزایش قیمت یا کاهش قیمت میگردد، پدیده ای است طبیعی و در صورت فراهم نکردن بستری امن، بدون ترس و با آرامش برای مردم کشور در این حوزه در کنار آموزش ریسک ها و مخاطرات این حوزه ، صرفا منجر به علاقه مردم به استفاده از پلتفرم های خارجی در این حوزه خواهد شد که امنیت سرمایه های ملی را طبق تجربیات گذشته به شدت به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1187

به "رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای البرز منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای البرز منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید