شناسایی امیکرون در 12 کشور دنیا

به گزارش تور فرانسه، رئیس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستور گفت: تا به امروز امیکرون در 12 کشور گزارش شده است و برای مشخص اندازه سرایت پذیری زمان احتیاج است.

شناسایی امیکرون در 12 کشور دنیا

به گزارش خبرنگاران، احسان مصطفوی اپیدمیلوژیست و رئیس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستور اظهار کرد: سویه امیکرون دارای جهش های بیشتری نسبت به واریانت های قبلی دارد و 50 جهش در ویروس رخ داده و 30 جهش بحرانی دارد و ممکن است این ویروس از سیستم ایمنی فرار کند و هنوز برای قضاوت شدت بیماری زایی و سرایت آن زود است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستور ادامه داد: این نکته وجود داشت که اگر عدالت در واکسیناسیون رعایت نشود احتمال جهش ویروس در کشورهای آفریقایی رخ بدهد و با گردش ویروس سایر کشورها دچار چالش شوند.

وی بیان نمود: تا به امروز امیکرون در 12 کشور گزارش شده است و شاید 2 تا 3 هفته برای اثرگذاری ویروس روی آنتی بادی های خنثی کننده و 3 تا 4 هفته برای مشخص مقدار سرایت پذیری آن موقع احتیاج باشد.

مصطفوی بیان نمود: در بین کشورهای آفریقایی کشور آفریقای جنوبی سیستم تشخیص ویروس بهتری دارد و به همین علت این ویروس را شناسایی و گزارش کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1493

به "شناسایی امیکرون در 12 کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی امیکرون در 12 کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید