شهرداری 45 هزار میلیارد طلبکار است ، احتمال کاهش معاونت های شهرداری

به گزارش تور فرانسه، رییس شورای شهر در مورد عدم اجرای قانون حمایت از حمل و نقل عمومی از محل هدفمندی یارانه ها گفت: شهرداری از این محل 45 هزار میلیارد طلبکار است و این مبلغ هرساله 4 هزار میلیارد افزایش می یابد.

شهرداری 45 هزار میلیارد طلبکار است ، احتمال کاهش معاونت های شهرداری

گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه گفت: قبل از آلودگی هوای تهران، جلسه ای با معاون اول اسحاق جهانگیری رئیس جمهور و با حضور عوامل توسعه حمل و نقل عمومی، وزرا، شهردار و رئیس شورا برگزار گردید که نتیجه آن سه روز پیش به شورا ارائه شده است..

هاشمی گفت: بر اساس نتیجه این جلسه، دولت 6 هزار میلیارد اعتبار برای تأمین سه هزار اتوبوس که نیمی از آن متعلق به تهران و نیم دیگر مربوط به کلان شهرهاست، پیش بینی نموده است. همچنین هزار اتوبوس کهنه و فرسوده بر اساس این مصوبه بازسازی خواهند شد. این مصوبه به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد و حال شهرداری باید آن را پیگیری کند.

وی اضافه نمود:. اگر بعضی از شهرداری ها بخواهند اتوبوس های مورد احتیاجشان امکانات بیشتری داشته باشد که بیش از اعتبار مصوب باشد، باید اضافه هزینه ها را خودشان تقبل نمایند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص واگن های مترو نیز شرح داد: مصوبات لازم برای تأمین واگن های مترو از سوی دولت ابلاغ شده و مجموعا 800 واگن می گردد به بانک مرکزی اعلام شده است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ضمانت اجرای مصوبه جدید در حوزه حمل و نقل شهر تهران گفت: متأسفانه ناهماهنگی باعث شده این مصوبات به خوبی اجرایی نگردد، اما قطعا با پیگیری و جدیت می توان این مصوبات را اجرایی کرد.

وی اضافه نمود: اجرا شدن مصوبات همواره احتیاجمند کوشش و پیگیری شدید مسئولان دارند و کسانی که مسئولیت قبول نموده اند با آگاهی از این شرایط و این شرایط و دشواری هایش مسئولیت را می پذیرند و اگر در راه تحقق آن ها موانعی ایجاد گردد باید مسئولان یا به مردم بگویند یا به مسئولان بالادست، این موضوع همواره در کشور بوده است.

هاشمی در خصوص عدم اجرای قانون حمایت از حمل و نقل عمومی از محل هدفمندی یارانه ها گفت: همچنان معتقدم شهرداری از این محل 45 هزار میلیارد طلبکار است و این مبلغ هرساله 4 هزار میلیارد افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: همان طور که دیوان محاسبات در خصوص انحراف در هزینه کرد مواردی ورود می نماید، باید در این خصوص نیز ورود کند. این 45 هزار میلیارد مربوط به کل کشور است که تهران نیز از آن سهمی دارد و دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود نمایند.

وی در خصوص عدم واریز قسط اول یاری های دولت به حمل و نقل از محل بهینه سازی مصرف سوخت، گفت: سهم تهران یک میلیون و 600 هزار دلار شده بود که باید مسئولان شهری بتوانند آن را نقد نمایند. حقوق شهروندان با پیگیری مسئولان شهری محقق می گردد و کار شورا نیز نظارت بر پیگیری هاست.

هاشمی در خصوص بلاتکلیفی معاونت حمل و نقل با وجود احتیاج به پیگیری های بودجه ای در حوزه حمل و نقل گفت: یوسف حجت قائم مقام آقای پورسیدآقایی بوده و مدیری باسابقه است که با توجه به مسئولیت هایی که در حوزه محیط زیست دارد، می تواند پیگیری های لازم را انجام دهد.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص انتها لایحه بودجه گفت: بر اساس قانون، این لایحه باید 15 دی به ما می رسید که به نظر می رسد با یک هفته تا 10 روز تأخیر تا 25 دی به شورا ارائه گردد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به ارسال لایحه اصلاح ساختار به شورا گفت: نظر شورا کاهش معاونت ها به 6 تا 5 معاونت بود، اما شهرداری آن را به صلاح ندانست و آقای حناچی خاطرنشان کرد عجله ای در این خصوص نداشته باشید و این اصلاح تدریجی انجام گردد و در لایحه ارسالی از 9 معاونت پیشنهاد شده معاونت های شهرداری به 7 معاونت کاهش پیدا کند، اما هنوز جزئیات این لایحه را مطالعه ننموده ام.

هاشمی در خصوص اینکه چرا با وجود تکمیل شدن حسابرسی سال 94 شهرداری هنوز نوبت طرح این گزارش در شورا نرسیده است، گفت: همان طور که می بینید لوایح و طرح های صحن زیاد شده به همین دلیل ما یک ساعت افزایش زمان صحن را داشته ایم و در روز هایی که شورایاری ها (سه شنبه در میان) به صحن می آیند نیز نیم ساعت جلسه زودتر شروع می گردد، بنابراین ما یک سوم به فعالیت های خود اضافه کردیم تا هر چه زودتر به این لوایح و طرح ها رسیدگی کنیم، اما بعضی از طرح ها و لوایح مانند همین اصلاح رشته های دانشگاه علمی کاربردی شهرداری که به صحن می آید به دلیل بعضی اختلاف نظر ها یا اینکه بعضی کمیسیون ها در زمان آنالیز کمتر مشارکت داشته و در صحن، تازه مشارکت می نمایند رسیدگی آن ها با تأخیر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 125

به "شهرداری 45 هزار میلیارد طلبکار است ، احتمال کاهش معاونت های شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری 45 هزار میلیارد طلبکار است ، احتمال کاهش معاونت های شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید