خبرنگاران ساخت مدرسه گواتامک خاش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش شروع شد

به گزارش تور فرانسه، زاهدان - خبرنگاران - عملیات ساخت مدرسه روستای گواتامک بخش ایرندگان خاش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و شماری از خیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان، فرماندار خاش و علما و معتمدان آغاز شد.

خبرنگاران ساخت مدرسه گواتامک خاش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عصر دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مدرسه سه کلاسه روستای گواتامک با اعتبار 10 میلیارد ریال ساخته و تا دهه فجر سال جاری تحویل مردم خوب این روستا می گردد.

مهرالله رخشانی مهر با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش به تعهد خود عمل نموده و دو کانکس با تجهیزات کامل برای تحصیل دانش آموزان به مردم خوب منطقه اهدا شده است، اضافه کرد: برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

وی گفت: کار ساخت 600 پروژه عمرانی در این استان در حال اجراست و سال قبل نیز 400 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان هزینه شده این در حالیست که استان تهران با 200 میلیارد تومان در این بخش رتبه دوم کشور را داشته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: سال قبل سهم مشارکت خیران در حوزه مدرسه سازی کشور 200 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: سال جاری خیران در سیستان و بلوچستان 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری نموده اند که کوشش می کنیم سرمایه گذاری های خیران ارزشمند را در استان به 180 میلیارد تومان برسانیم.

فرماندار خاش نیز گفت: در منطقه محروم ایرندگان افزون بر سه هزار دانش آموز در 65 مدرسه به تحصیل علم مشغولند که 20 فضای آن غیراستاندارد است.

صاحب گل صالحی اضافه کرد: در شهرستان خاش حدود 50 مدرسه در حال ساخت است که حدود 20 مورد آن در حوزه ایرندگان قرار گرفته است.

وی گفت: علاوه بر مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حوزه ایرندگان حدود 50 میلیارد ریال دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای مدرسه سازی در خاش اختصاص داده است.

وی بیان نمود: امروز در خاش یک اتفاق مبارکی رخ داد بطوریکه علاوه بر شروع ساخت مدرسه گواتامک ایرندگان یک خیر ارزشمند کشوری قول تامین آب برای مردم 15 روستا را داد که قابل ستایش است.

فرماندار خاش تاکید نمود: همانگونه که فعالان مجازی و رسانه ای کمبودهای روستای گواتامک را منعکس کردند، هم اینک انتظار داریم یاری رسانی ها و خدمات دولت را هم ببینند تا با تعامل و هم اندیشی بتوانیم مسائل مردم محروم منطقه را حل کنیم .

صالحی از دولت درخواست کرد نیازمندی های مردم محروم منطقه را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و همانند ساخت این مدرسه اقدامات توسعه ای را در تمام مناطق کمتر توسعه یافته خاش انجام دهد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سلام گرم رییس مجلس را به مردم خوب خاش از جمله منطقه گواتامک ایرندگان ابلاغ و در حضور آقای کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام می کنم بزودی نمایندگانی از سوی رییس مجلس برای پیگیری مسائل و یاری رسانی به مردم به خاش سفر خواهند کرد.

اسماعیل حسین زهی اضافه کرد: مردم محروم سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه و توجه ویژه دولت برای حل مسائل شان در مباحث مختلف از جمله آموزش و اجرای پروژه های زیرساختی و تامین آب و برق و راه و غیره هستند.

زهرا گیتی نژاد مدیر موسسه خیریه مهر گیتی که حدود 500 کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته و به مردم منطقه اهدا نموده است نیز گفت: در این استان افزون بر 200 مدرسه کانکسی وجود دارد که برنامه جایگزین کردن کلاس های درس را با همکاری خیران در دستور کار داریم و یک توصیه به مردم خوب و مدیران و معلمان سخت کوش استان داریم که شکیبا باشند و قطعا به فکر این عزیزان هستیم.

گواتامک یک روستای کوچک در بخش ایرندگان شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان است و بر اساس سرشماری اجرا شده در سال 95 حدود 61 خانوار و 213 نفر جمعیت دارد و 85 دانش آموز در این روستا به تحصیل علم می پردازند.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در راستا ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 772

به "خبرنگاران ساخت مدرسه گواتامک خاش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت مدرسه گواتامک خاش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید