طرز تهیه کوکی کلاسیک ، فوت و فن ترد و خوشمزه شدن کوکی کلاسیک

به گزارش تور فرانسه، کوکی کلاسیک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه است. برای آشنایی با طرز تهیه کوکی کلاسیک این مطلب را بخوانید.

طرز تهیه کوکی کلاسیک ، فوت و فن ترد و خوشمزه شدن کوکی کلاسیک

به گزارش خبرنگاران، کوکی کلاسیک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کلاسیک ادامه مطلب را بخوانید.

مواد لازم کوکی کلاسیک

کره 100 گرم

شکر قهوه ای 135 گرم

شکر 15 گرم

تخم مرغ 55 گرم

آرد 225 گرم

بیکینگ پودر 4 گرم

عصاره وانیل 4 گرم

نمک یک گرم

شکلات دارک 215 گرم

نمک دریا برای تزیین

طرز تهیه کوکی کلاسیک

مرحله اول

برای تهیه کوکی کلاسیک خوشمزه در ابتدای کار از 30 دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج نموده تا دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. حالا شکر قهوه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه نموده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مخلوط کره خامه ای گردد. حالا تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه نموده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر درون الک ریخته و 3 مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم و هم می زنیم تا بافت خمیر کوکی یکدست گردد. در ادامه شکلات دارک را خرد نموده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا در حدی که شکلات ها درون خمیر پخش شوند هم می زنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر کوکی به مدت یک شب درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت 30 تا 40 دقیقه در دمای محیط بماند تا نرم گردد. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر اسکوپ های 40 گرمی برداشته و با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اسکوپ ها را به مدت 2 ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا منجمد شوند. 15 دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم گردد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فریزر خارج می کنیم و بلافاصله طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه تا زمانی که اطراف آنها قهوه ای روشن گردد، درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج نموده و بدون دست زدن اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند. در نهایت مقداری نمک دریا روی کوکی ها ریخته و آنها را درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم.

منبع: چی شی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1774

به "طرز تهیه کوکی کلاسیک ، فوت و فن ترد و خوشمزه شدن کوکی کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی کلاسیک ، فوت و فن ترد و خوشمزه شدن کوکی کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید