عزم روسیه و آمریکا برای تهیه اسناد الزام آور در حوزه ثبات راهبردی

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه اظهار داشت که این کشور و ایالات متحده ممکن است در حوزه ثبات راهبردی چندین سند الزام آور سیاسی و حقوقی تنظیم نمایند که شماری از این اسناد ممکن است توافقنامه های اجرایی باشند که به تصویب نیازی ندارند.

عزم روسیه و آمریکا برای تهیه اسناد الزام آور در حوزه ثبات راهبردی

ریابکوف در تبادل نظر با روزنامه کومرسانت گفت: من در خصوص تهیه یک سند الزام آور حقوقی صحبت می کنم که شاید یکی نباشد بلکه چندین سند باشد. که هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ سیاسی الزام آور باشد.

وی در ادامه شرح داد که مسکو نسبت به پیغام های ایالات متحده مبنی بر اینکه ممکن و بسیار احتمال دارد که در تصویب یک معاهده فرضی تازه مشکلاتی وجود داشته باشد، با جدیت عمل کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه نمود: به محض اینکه این معاهده فرضی با موضوعاتی همانند کنترل تسلیحات و امنیت ملی آمریکا و البته امنیت ملی روسیه سروکار داشته باشد، چنین تصویب هایی مورد احتیاج است.

به گفته این دیپلمات روسی، مقامات روسیه ترجیح می دهند که تمام توافقنامه های این کشور با ایالات متحده در الزام آورترین قالب ممکن باشد. اما وی تصدیق کرد که در بعضی از حوزه های موضوعی، برترین راه احتمالاً انعقاد توافقنامه های اجرایی است که به تصویب یا دستیابی به یک توافق سیاسی معین احتیاجی نداشته باشد.

ریابکوف بعلاوه اعلام کرد که مسکو و واشنگتن در حال بحث و تبادل نظر پیرامون از سرگیری نظارت و بازرسی ها در چارچوب معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) هستند و روسیه انتظار دارد که ایالات متحده به زودی رویکرد خود را معین کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که واشنگتن از وسوسه توسعه (دامنه شمول) دستورکار مذاکرات در حوزه ثبات راهبردی، برای گنجاندن موضوع چین، پرهیز کند.

لازم به ذکر است، امیدها برای کاستن از تنش در روابط روسیه و آمریکا پس از برگزاری نشست رؤسای جمهور دو کشور در 16 ژوئن در ژنو سوئیس افزایش یافت؛ دیداری که در آن بر عزم دو کشور جهت شروع یک تبادل نظری دوجانبه و فراگیر پیرامون ثبات راهبردی و شروع رایزنی ها در حوزه امنیت سایبری، تبادل زندانیان و کنترل تسلیحات تأکید شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1319

به "عزم روسیه و آمریکا برای تهیه اسناد الزام آور در حوزه ثبات راهبردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم روسیه و آمریکا برای تهیه اسناد الزام آور در حوزه ثبات راهبردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید