تور آفریقای جنوبی: غذاهای محلی کیپ تاون؛ طعم اصیل غذاهای آفریقای جنوبی

به گزارش تور فرانسه، فرهنگ آفریقای جنوبی را می توان با مزه مزه کردن غذاهای محلی و اصیلش درک کرد، غذاهایی که متاثر از فرهنگ کشورهای دیگر است و رد و پایی از آن در کشورهای مختلف نیز وجود دارد.

تور آفریقای جنوبی: غذاهای محلی کیپ تاون؛ طعم اصیل غذاهای آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

کیپ تاون محبوب ترین مقصد جهانگردی در آفریقای جنوبی است که در این کشور بسیار خوش درخشیده است. سالانه میلیون ها جهانگرد برای بازدید از جاذبه های این شهر و گذراندن تعطیلاتی مهیج به این شهر سفر می نمایند. اصالت و فرهنگ را در این کشور می توان با طعم لذیذ غذاهایش که متاثر از کشورهایی مانند مالزی، فرانسه، انگلستان و هلند است، درک کرد. در این کشور فعالیت های بسیاری برای جذب جهانگرد صورت می گیرد که می توان به تورهای غذا که سفری مهیج را برای جهانگردان ایجاد می نماید، اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم سفری متفاوت به کیپ تاون داشته باشیم و با غذاهای محلی این سرزمین آشنا شویم؛ ما را در این سفر خوشمزه همراهی کنید.

بیلتانگ (Biltong)

این غذا در طی سال ها، تغییرات بسیاری در وعده غذایی مردم آفریقای جنوبی داشته و در ابتدا تکه های گوشتی بوده که برای نگهداری، نمک سود و ذغالی می شده است. امروزه این غذا به عنوان میان وعده ای پرطرفدار در کیپ تاون و آفریقای جنوبی قلمداد می شود و البته این را هم باید اضافه نمود که هر کسی که آن را امتحان می نماید، در خصوص این غذا نظر متفاوتی می دهد و ممکن است طعم آن برای افراد گوناگون متفاوت باشد؛ باید در سفر به آفریقای جنوبی این اسنک پرادویه را امتحان کرد تا با مزه عجیب آن آشنا شد.

کوک سیسترز (Koeksisters)

کوک سیسترز یک میان وعده در آفریقای جنوبی است که بافت مشابهی مانند دونات دارد. در این شیرینی خمیر حاصل را در روغن سرخ نموده و سپس با شربت شکر آغشته می نمایند که طعم آن را شیرین تر می نماید. این شیرینی خوش عطر و بو یک گزینه عالی برای یک چای عصرانه است و شکل گیس بافت زیبایش هر فردی را به خوردن آن وسوسه می نماید.

تارت شیر (Milktart)

یکی از پرطرفدارترین دسرها در کیپ تاون تارت شیر است که شباهت بسیاری به پای دارد. بافت آن از ترکیب آرد، شیر، شکر و تخم مرغ تهیه می شود و سطح رویی این تارت شیرین و لذیذ است. با توجه به علاقه و ذائقه، در نهایت و پس از پخت برای تزیین آن از میزان کمی دارچین استفاده می شود و دستورات خانگی آن برای هر فرد منحصربه فرد است. این دسر در آفریقای جنوبی آنقدر محبوب است که در روز 27 فوریه که با عنوان روز تارت شیر است میان مردم جشن گرفته می شود.

بوئرورس (Boerewors)

بوئرورس سوسیس های لذیذ در آفریقای جنوبی هستند که به معنی سوسیس کشاورزان است و با میزان بسیار زیاد گوشت تهیه می شود. ادویه ای که در تهیه این سوسیس ها استفاده می نمایند، بی نظیر است و در زمان کبابی شدن و وقتی بر روی آتش قرار می گیرد، بوی آن هر فردی را برای خوردن ترغیب می نماید. این غذای فوق العاده را در همه باربیکیوهای کیپ تاون و آفریقای جنوبی می توان پیدا و حتما باید از آن امتحان کرد.

بوکومز (Bokkoms)

یکی دیگر از اسنک های پرطرفدار در این کشور بوکومز است که ممکن است هر کسی از طعم آن خوشش نیاید. در این اسنک، ماهی های کوچک را در نور خورشید خشک می نمایند و سپس به نمک آغشته می نمایند و به عنوان میان وعده نوش جان می نمایند. البته از این ماهی ها در غذاهای دیگر مانند پاستا و سوپ ها نیز استفاده می نمایند.

پودینگ ملوا (Malva Pudding)

این دسر که پیشینه آن به هند باز می شود و با مهاجران هندی به آفریقای جنوبی آمده است، پودینگی معروف در آفریقای جنوبی است. در تهیه این دسر که شباهت بسیاری با کیک دارد، از مربای زردآلو استفاده می شود و وقتی از فر خارج می نمایند، روی آن را با یک سس خامه ای می پوشانند. بیشتر اوقات این دسر فوق العاده را با بستنی وانیلی یا چای می نوشند و باید بصورت تازه مصرف شود.

چاکالاکا (Chakalaka)

چاکالاکا یکی از غذاهای ساده و خوشمزه در کیپ تاون است که در بسیاری از شهرهای آفریقای جنوبی طبخ می شود. تهیه این غذا بسیار آسان است و پایه آن را سبزیجات تشکیل می دهد. مواد اصلی این غذا پیاز، سیر، روغن، زنجبیل تازه، چیلی سبز، پودر کاری، فلفل شبز، قرمز و زرد خرد شده، هویج، رب کوجه فرنگی، نخود پخته و فلفل و نمک است. در بسیاری از باربیکیوها این غذا پیدا می شود و بعلاوه می تواند به عنوان یک غذای جانبی در کنار غذای اصلی باشد.

بوبوتی (Bobotie)

این غذا که پایه اصلی آن تکه های گوشت مزه دار است، یک غذای اصلی محسوب می شود و تکه های گوشت با تخم مرغ و تکه های میوه نظیر برگه زرد آلو، سیب، انگور و بادام بهمراه کره، سیر و پیاز، زردچوبه، کاری، نان سوخاری، شیر،آب لیمو و فلفل سیاه تهیه می شود.

پوتجیکو (Potjiekos)

پوتیجکو از غذاهای اصیل و ملی آفریقای جنوبی است که تاریخچه پرفراز و نشیبی داشته است و جزو فرهنگ آفریقایی محسوب می شود. در تهیه آن از گوشت و سبزیجات استفاده می شود که امروزه شکل مدرن تر آن نیز طبخ می شود. پوتیجکو از غذاهای جدایی ناپذیر سفره های مردمان این سرزمین است.

آپریکوت (Apricot)

آپریکوت در واقع غذا نیست و به عنوان ترشی در سفره های مردم آفریقای جنوبی وجود دارد و از برگه های زردآلو تهیه می شود. این ترشی بیشتر در کنار بوبوتی میل می شود.

بانی چو (Bunny chow)

این غذا تحت تاثیر فرهنگ کشور مالزی و اروپایی است. در واقع یک غذای فست فودی در کیپ تاون قلمداد می شود که در برش های نان سرو می شود و پر از کاری و ادویه است. طعم و مزه این غذا در یک نان داغ بی نظیر و فوق العاده است.

آنچه که ذکر شد برترین و معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون بود؛ خاطر نشان می شویم که تعداد این غذاها و دسرها بسیار بیشتر از این موارد است و بسیاری از آن ها در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی یکسان است. در سفر به این کشور و از همه مهم تر در کیپ تاون حتما از غذاهای محلی آن نوش جان کنید و سفر خود را به سفری خوشمزه تبدیل کنید. اگر به این شهر سفر کردید و از غذاهای اصیل آن میل کردید، ما را با تجریبات خود آشنا کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / africanbudgetsafaris.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1482

به "تور آفریقای جنوبی: غذاهای محلی کیپ تاون؛ طعم اصیل غذاهای آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: غذاهای محلی کیپ تاون؛ طعم اصیل غذاهای آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید