فراخوان نظرخواهی تخصصی برای ساماندهی منابع عددی اینترنتی اعلام شد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش نویس آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با هدف اعمال استانداردها، ضوابط و نظام های کنترل کیفی و تأیید نمونه تجهیزات (Type Approval) در ارائه خدمات، توسعه و بهره برداری از شبکه های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور تدوین شده است.

فراخوان نظرخواهی تخصصی برای ساماندهی منابع عددی اینترنتی اعلام شد

این پیش نویس به منظور بازنگری مصوبه 53 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با هدف اطمینان از سازگاری تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با استانداردها و الزامات فنی ملی و بین المللی، حفظ سلامت و ایمنی در استفاده از تجهیزات، عدم اختلال تجهیزات در شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در رگولاتوری تنظیم و برای نظرخواهی عمومی منتشر شده است.

بعلاوه پیش نویس ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی به منظور بازنگری در مصوبه 177 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بر اساس اهداف کلان سیاستگذاری، مدیریت یکپارچه تخصیص منابع شبکه ملی اطلاعات، مدیریت بهره برداری منابع ملی و بین المللی مورد استفاده در شبکه ملی اطلاعات، نظارت و پایش برای بهره برداری بهینه از منابع شبکه ملی اطلاعات و ایجاد امکان مزیت بخشی کیفی و مالی در دسترسی به خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات، تدوین شده است.

امکان ارائه نظرات تخصصی در مورد این دو آئین نامه به منظور جلب مشارکت تمامی ذینفعان و صاحب نظران حوزه ICT در تدوین مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بهره مندی از دیدگاه های تخصصی آنان، تا اول آذر ماه جاری روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراهم شده است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه و ثبت نام در تالار تبادل نظری رگولاتوری به آدرس forum.cra.ir یا پورتال این سازمان به نشانی www.cra.ir، منوی تالار تبادل نظر، پس از مطالعه پیش نویس ها، نظر و پیشنهادهای خود را درباره این موضوعات درج نمایند.

مشاهده فراخوان های آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ICT و ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی در این لینک واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1363

به "فراخوان نظرخواهی تخصصی برای ساماندهی منابع عددی اینترنتی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان نظرخواهی تخصصی برای ساماندهی منابع عددی اینترنتی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید