فشارخون بالا را چگونه شناسایی کنیم؟

به گزارش تور فرانسه، مبنای فشار خون بالا چیست؟ یک فرد با خوابیدن دچار افت فشار خون می گردد و فرد دیگری با کشیدن سیگار فشارش بالا می رود.

فشارخون بالا را چگونه شناسایی کنیم؟

با زندگی پر استرس و اضطراب این روز ها کسی با بیماری فشار خون غریبه نیست. به راحتی می توان از این بیماری خاموش و خطرناک با تغییر در سبک زندگی پیشگیری کرد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با علائم و عوامل فشار خون بالا و چگونگی مقدار گیری فشار خون نرمال آشنا می شوید.

فشار خون نرمال را چگونه تشخیص دهیم؟

در برخی موارد فشار خون افراد دچار نوسان است، این اتفاق بیشتر به دلیل سبک زندگی افراد رخ می دهد. کم تحرکی، استرس زیاد و اضطراب، مصرف داروهای خاص و یا حتی بی نظمی در خواب شبانه می تواند باعث نوسان در فشار خون گردد. نوسان فشار خون ملاک درستی برای این که بتوان به فردی گفت در معرض فشار خون قرار گرفته است نیست. پزشکان برای تایید بیماری فشار خون از فشار 24 ساعته یا میانه فشار فرد استفاده می نمایند.

آیا قند روی فشار خون تاثیر دارد؟

زمانی که افراد با فاکتورهای خطر در بیماری فشار خون به پزشک مراجعه می نمایند، به توصیه پزشکان باید یکسری موارد را رعایت نمایند. بیشتر توصیه می گردد سبک زندگی سالم را پیش بگیرند، غذاهای کم نمک و کم چربی مصرف نمایند و سیگار نکشند اما حرفی از قند زده نمی گردد. اصولا قند روی فشار خون افراد تاثیری ندارد. فقط در صورتی که فرد هم زمان بیماری قند و فشار خون داشته باشد باید مصرف قند را نیز محدود کند.

عوامل موثر در ایجاد فشار خون چیست؟

در افزایش فشار خون یکسری عوامل به طور کلی وجود دارند. عواملی مانند:

  • زمینه های ارثی
  • کم تحرکی
  • وزن بالا
  • مصرف دخانیات
  • رژیم غذایی پرنمک

فشار خون بالا علائم مشخصی دارد؟

به گفته متخصصین فشار خون بالا در بیشتر مواقع بدون علامت است. بروز علائم فشارخون بالا بستگی به فرد دارد. ممکن است فردی فشار 22 داشته باشد ولی علائمی از خود نشان ندهد، درمقابل فردی که فشار 15 دارد علائم پرفشاری خون را نشان دهد. در نتیجه نمی توان گفت علائم فشار خون برای همه یکسان است و یا در همه بروز می نماید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 7 دلیل ورم پا را بشناسید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1701

به "فشارخون بالا را چگونه شناسایی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارخون بالا را چگونه شناسایی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید