محققان چینی در سودای ساخت ترمیناتور واقعی!

به گزارش تور فرانسه، شخصیت اصلی فیلم ترمیناتور که یک ربات قاتل شرور بود، قادر به تبدیل به شکل مایع و تغییر خود در شکل و اندازه های مختلف بود. اکنون محققان چینی در پی ساخت چنین فلزی هستند که به شکل مایع درآید و بتوان به آن شکل و اندازه های متفاوت داد.

محققان چینی در سودای ساخت ترمیناتور واقعی!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

محققان چینی اکنون آنچه را که ادعا می شود اولین ماده مشبک فلزی مایع در دنیا است را ساخته اند و آن را با ایجاد یک مجموعه از نمونه های اولیه که هنگام له شدن به شکل های اول خود باز می گردند، نشان داده اند.

این فلز مایع از آلیاژ فیلد(Field) ساخته شده است که در حال حاضر به عنوان یک فلز-مایع خنک نماینده در مهندسی هسته ای استفاده می شود. اکنون محققان کاربردهای بالقوه دیگر آن را در ادغام با فناوری چاپ سه بعدی، ریخته گری خلاء و پوشش تطبیقی یا کانفورمال(Conformal) نشان دادند.

پو ژانگ استادیار مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی و علوم کاربردی توماس جی واتسون در دانشگاه بینگهامتون(Binghamton) می گوید: ما بیش از شش ماه روی ساخت این ماده زمان گذاشتیم، زیرا فرآوری این ماده مشبک جدید بسیار سخت است و برای آن، شما باید بهترین مواد و پارامترهای فرآوری را پیدا کنید.

وی اضافه کرد: این ماده بدون پوسته مناسب کار نمی نماید، زیرا فلز مایع از آن بیرون می ریزد. ساختار پوسته، شکل و یکپارچگی کلی آن را کنترل می نماید، بنابراین فلز مایع می تواند در کانال ها محصور شود.

خاتمه محققان توانستند نمونه های اولیه ای بسازند که پس از حرارت دیدن تا نقطه ذوب، شکل اولیه خود را بازیابی می نمایند.

این نمونه های اولیه شامل آنتن های مشبک شبیه به تار عنکبوت، لانه زنبور، توپ فوتبال و حروف است.

فلز مایع در حالت جامد خود، ایمن و قوی است. در هنگام له شدن، انرژی را جذب می نماید و پس از مقداری گرم و سرد شدن، به شکل اصلی خود بر می شود و بنابراین می تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های قابل مشاهده در این نمونه های اولیه می تواند مهندسی مواد را متحول کند، زیرا این فلز مایع جدید می تواند امکانات جدیدی را برای ناسا و شرکت های فضایی خصوصی فراهم کند.

این بدان معناست که برای مثال، سازه هایی که برای سکونتگاه های آینده روی ماه یا مریخ طراحی می شوند، می توانند فضای کمتری را در فضاپیماها اشغال نمایند و پس از رسیدن فضانوردان به مقصد، باز شوند و به شکل مورد نظر دربیایند.

با این حال، هدف نهایی در ذهن ژانگ، ایجاد یک ربات با فلز مایع است.

وی می گوید: رویای ما ساخت یک ربات مشبک از فلز مایع است و در حال حاضر ما یک دست آن را ساخته ایم، بنابراین یک قدم به هدفمان نزدیک شده ایم.

این مطالعه در مجله Additive Manufacturing منتشر خواهد شد.

منبع : ایسنا

منبع: آی تابناک
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 499

به "محققان چینی در سودای ساخت ترمیناتور واقعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان چینی در سودای ساخت ترمیناتور واقعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید