محمد رسول اف به عنوان داور جشنواره برلین 2021 انتخاب شد

به گزارش تور فرانسه، فهرست داوران جشنواره برلین 2021 منتشر شده است و اسم محمد رسول اف، فیلم ساز ایرانی برنده جایزه خرس طلایی هم در میان اسامی داوران به چشم می خورد.

محمد رسول اف به عنوان داور جشنواره برلین 2021 انتخاب شد

به دنبال شیوع کرونا جشنواره برلین امسال در دو نوبت برگزار خواهد شد. بخش اول که شامل بازار فیلم اروپاست طی روزهای 11 تا 15 اسفندماه (1 تا 5 مارس) به صورت آنلاین برپا می شود و بخش دوم که شامل نمایش فیلم ها در سالن های سینما است از 19 تا 30 خرداد (9 تا 20 ژوئن) برگزار می شود. قسمت بهاری جشنواره برلین 2021 کوچکتر از بخش زمستانی آن خواهد بود و در خردادماه تنها چند فیلم از آثار برگزیده حاضر در جشنواره برلین 2021 به صورت حضوری نمایش داده خواهند شد.

  • جشنواره برلین 2021 به صورت مجازی برگزار خواهد شد

مسؤولان برگزاری جشنواره برلین تمام داوران امسال را از میان کارگردان های برنده جایزه خرس طلایی طی سال های گذشته انتخاب کرده اند. محمد رسول اف کارگردان شیطان وجود ندارد، نداو لاپید کارگردان مترادف ها، آدینا پینتیلی کارگردان به من دست نزن، ایلدیکو انیدی کارگردان در جسم و روح، جانفرانکو رزی کارگردان آتش در دریا و یاسمیلا ژبانیچ کارگردان گرباویتسا داوران جشنواره فیلم برلین 2021 را تشکیل می دهند. این تیم داوری رییسی ندارد و فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی به زودی در یکی از سالن های سینمای برلین برای داوران نمایش داده خواهد شد.

کارلو چاتریان، مدیر جشنواره بین المللی فیلم برلین (برلیناله) در گفت وگوی اخیرش پیرامون هیأت داوران هفتاد و یکمین دوره جشنواره برلین بیان کرده است: بسیار شادمان و مفتخر هستم که شش فیلم ساز تحسین برانگیز دعوت ما برای شرکت در این شیوه برگزاری منحصر به فرد جشنواره را پذیرفتند. این افراد نه تنها [در راستا فیلم سازی خود] راه های متفاوتی را برای ساخت فیلم هایی سازش ناپذیر و روایت داستان هایی جسورانه طی کرده اند، بلکه به عنوان بخشی از تاریخ برلیناله هم شناخته می شوند.

چندی قبل اعلام شد مدیران جشنواره برلین قصد دارند از این پس تنها جایزه بهترین بازیگر را اهدا کنند و خبری از خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد نخواهد بود. کارلو چتریان و ماریت ریسنبیک این اقدام را حرکتی در راستای ایجاد برابری جنسیتی اعلام کرده و در بخشی از بیانیه خود آورده اند: ما معتقدیم عدم جداسازی جوایز در بخش بهترین بازیگر، نشانه ای از افزایش آگاهی جنسیتی در صنعت فیلم سازی است.

منبع: Variety

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1019

به "محمد رسول اف به عنوان داور جشنواره برلین 2021 انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد رسول اف به عنوان داور جشنواره برلین 2021 انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید