مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران: خدمات رسانی مرکز هماهنگی کنترل آب تهران 11 میلیون نفر را پوشش می دهد

به گزارش تور فرانسه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مرکز هماهنگی کنترل آب تهران در مناطق 22 گانه به وسعت 70 هزار هکتار؛ خدمات رسانی به جمعیت 9 میلیون نفر ثابت و 2 میلیون نفر جمعیت شناور را پوشش می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران: خدمات رسانی مرکز هماهنگی کنترل آب تهران 11 میلیون نفر را پوشش می دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شفیعی دیروز در ارتباط تصویری با رئیس جمهوری اضافه نمود: منابع تامین آب تهران از سد های طالقان، لار، امیر کبیر و ماملو است و سالانه یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب از آب های سطحی را که حدود 75 درصد منابع مصرف شهروندان است، تامین می نماید.

وی گفت: هفت تصفیه خانه ما که 38 هزار لیتر بر ثانیه تامین آب را برعهده دارد؛ آب های سطحی را تصفیه می نماید و حدود 650 حلقه چاه آب هم داریم که حدود 15 هزار لیتر بر ثانیه را تامین می نماید.

شفیعی اضافه نمود: این آب ها در 140 مخزن به ظرفیت 2.7 میلیون مترمکعب ذخیره سازی و با 85 ایستگاه با ظرفیت 45 متر بر ثانیه به حدود 800 متر ارتفاع در مناطق مختلف شهر تهران توزیع می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین گفت: طول خطوط آبرسانی ما حدود 1100 کیلومتر و شبکه توزیع ما 9 هزار کیلومتر است و حداکثر مصرف اب درلحظه برای نیم ساعت قبل از سال تحویل حدود 59 هزار لیتر بر ثانیه ثبت شد و در استان تهران متوسط مصرف همین 59 هزار لیتری است که روزانه حدود 5 ملیون مترمکعب می گردد.

وی اظهار کرد: مصرف آب در شهر تهران 45 هزار لیتر بر ثانیه است و 15 آزمایشگاه کیفی داریم که کیفیت آب شرب را کنترل می نماید تا در اختیار هموطنان قرار گیرد.

شفیعی گفت: علاوه بر تهران یاری هایی به جنوب شرق استان تهران در مناطق ورامین، پاکدشت، قرچک و قیامدشت هم داریم و از آب تصفیه شده تهران انتقال می دهیم و همچنین اسلامشهر، نسیم شهر، رباط کریم و پرند و در جنوب تهران یعنی باقرشهر و کهریزک از آب شهر تهران استفاده می نمایند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در بخش فاضلاب هم حدود 820 هزار فقره انشعاب فاضلاب داریم با 65 درصد پوشش خدمات رسانی جمعیتی، 9 هزار کیلومتر خطوط جمع اوری و انتقال برای فاضلاب ایجاد شده است.

شفیعی اضافه نمود: از میزان پسابی که ما فراوری می کنیم 850 میلیون متر مکعب ان را سالانه در دو تصفیه خانه جنوب تهران و فیروز بهرام تصفیه می کنیم و از این حجم حدود 300 میلیون مترمکعب برای کشاورزی و 400 میلیون متر مکعب برای تغذیه آبخوان ها و 150 میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای شهری استفاده می گردد.

شفیعی توضیح داد: این فرایند در طول سال و شبانه روز تحت کنترل واقع شده است و این خدمت را به هموطنان عزیز می رسانیم.

وی ادامه داد ساعت تحویل سال 97 که حدود 7 بعد از ظهر بود و تحویل سال جاری که حدود ظهر بود؛ بالاترین رکورد مصرف با 59 متر بر ثانیه در لحظه، ثبت شد و ما در طول شبانه رزو به طور کامل در خدمت هموطنان هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1057

به "مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران: خدمات رسانی مرکز هماهنگی کنترل آب تهران 11 میلیون نفر را پوشش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران: خدمات رسانی مرکز هماهنگی کنترل آب تهران 11 میلیون نفر را پوشش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید