مسکو بر مخالفت با دخالت های خارجی در لیبی تاکید کرد

به گزارش تور فرانسه، کرملین ضمن ابراز مخالفت مسکو با دخالت های خارجی در لیبی، بر حمایت مسکو از اقداماتی که به حل بحران در این کشور کمک می کنند، تاکید کرد.

مسکو بر مخالفت با دخالت های خارجی در لیبی تاکید کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (پنج شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: مسکو بر این باور است که دخالت طرف سوم در امور لیبی هرگز به توقف درگیری ها در این کشور کمکی نخواهد کرد.

پسکوف در واکنش به تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی با تاکید بر اینکه هرگونه دخالت در امور داخلی لیبی از سوی کشورهای مختلف به فرایند سازش در این کشور ضربه خواهد زد، اظهار کرد: از تمامی اقداماتی که در حل بحران لیبی موثر باشند، استقبال خواهد شد.

سخنگوی کرملین با اشاره به نگرانی مسکو از شرایط فعلی لیبی، گفت: روسیه به دنبال آن است در اسرع وقت به راه حلی مسالمت آمیز برای درگیری ها در این کشور که به کشتارها پایان دهد، دست یابد.

وی اضافه نمود: مزدوران کشورهای مختلفی در خاک لیبی حضور دارند و این امر نتیجه اقدامات ویرانگر برخی کشورهاست.

دیمیتری پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه اخیر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پرداخت و گفت: ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همیشه تأکید دارد که مسکو آماده مذاکره برای ایجاد روابطی بر مبنای احترام متقابل است که این مسئله شامل ارتباط با انگلیس نیز می باشد.

جانسون اخیرا به مجله اسپکتیتور گفته بود: نظرم درباره احتمال بهبود روابط با روسیه تغییر کرده است. همیشه فکر می کردم احتمال یک آغاز نو با روسیه وجود دارد اما اشتباه می کردم.

پسکوف اضافه نمود: ولادمیر پوتین همیشه می گوید که برای مذاکره با هر فردی برای برقراری روابط خوب بر مبنای اصول احترام متقابل و مزایای متقابل آماده است. همین رویکرد برای روابط روسیه-انگلیس نیز در نظر گرفته شده است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا جانسون ابتکار عملی برای عادی سازی روابط دو جانبه مطرح کرده یا خیر، گفت: من در حال حاضر نمی توانم چنین ابتکار عملی را به یادآورم. تنها چیزی که در حال حاضر به ذهن من می رسد بیانیه های غیردوستانه و گاهی تند و غیردیپلماتیک درباره کشور ما و رهبری کشور ما است.

وی همچنین به مسئله روابط مسکو با تفلیس پرداخت و گفت: روابط میان روسیه و گرجستان در حد مطلوب نیست و دولت سابق گرجستان مقصر وخیم شدن اوضاع این روابط است.

سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان روز چهارشنبه گفته بود که فرمت های موجود مذاکرات تفلیس با مسکو هیچ معنایی ندارند و تاکید داشت که بهتر است تا یک پلتفرم چند جانبه همچون فرمت چهار جانبه نورماندی برای مذاکرات با روسیه ایجاد شود.

پسکوف گفت: نشست نورماندی یک نشست منحصر به فرد است که به خاطر ضرورت حل درگیری ها در شرق اوکراین به وجود آمده است. در اینجا ما درباره روابط دو جانبه میان روسیه و گرجستان صحبت می کنیم که متأسفانه در حال حاضر در حد مطلوب نیست و این وخامت به خاطر سیاست های غیردوستانه و اقدامات تهاجمی رهبری سابق گرجستان به وجود آمده است.

وی اضافه نمود: ساختار این مسائل متفاوت هستند، به همین خاطر است که هر ساختاری باید فرمت خود را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 114

به "مسکو بر مخالفت با دخالت های خارجی در لیبی تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو بر مخالفت با دخالت های خارجی در لیبی تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید