مسکو کانون اصلی خطر ابتلا به کرونا در روسیه، بیش از 5300 نفر مبتلا شدند

به گزارش تور فرانسه، در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه در مجموع به بیش از 5300 نفر رسیده، در مسکو تنها طی یک روز 536 مورد جدید آلودگی ثبت شده و شهردار پایتخت هم از تصمیمات سخت گیرانه تری برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری اطلاع داد.

مسکو کانون اصلی خطر ابتلا به کرونا در روسیه، بیش از 5300 نفر مبتلا شدند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، یکشنبه 5 آوریل (17 فروردین ماه) خاطرنشان کرد که موارد عفونت ناشی از ویروس کرونا در این کشور از 5300 نفر فراتر رفته است.

بر اساس این اطلاعات، تعداد مناطقی که موارد آلودگی در آنجا مشاهده شده، به 79 مورد افزایش یافته ، تعداد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در روسیه به 45 نفر افزایش پیدا کرد و دو نفر دیگر امروز در مسکو جان باختند.

این ستاد همچنین یادآور شد کهدر مسکو طی 24 ساعت گذشته 536 نفر به ویروس کرونا آلوده شدند و بدین ترتیب در حال حاضر تعداد افراد آلوده در پایتخت به 3893 مورد افزایش یافته است.

در همین رابطه ، سرگئی سوبیانین شهردار پایتخت نیز امروز، یکشنبه، در مصاحبه ای تلویزیونی خاطرنشان کرد که مسکو در بالاترین سطح خطر ابتلا به عفونت ویروس جدید کرونا در میان مناطق روسیه است.

وی گفت: در مسکو، ما به دلیل خیل بزرگ افرادی که به وسیله پایتخت به خارج از کشور یا بالعکس سفر می نمایند ، در معرض بیشترین خطر ابتلا به کرونا هستیم

در همین رابطه ، مقامات پایتخت تصمیمات شدیدتر لازم برای جلوگیری از شیوع عفونت را اتخاذ می نمایند.

سوبیانین یادآور شد که مقامات مسکو حداکثر تعداد بیمارستان های این شهر را برای مقابله با عفونت ویروس کرونا رزرو نموده و مورد استفاده قرار داده اند.

شهردار پایتخت اضافه نمود، تا جای ممکن نیز چرخش تردد وسایل حمل و نقل عمومی برای مدت زمان برقراری رژیم انزوای شخصی (فاصله گیری اجتماعی) شهروندان در داخل شهر در نظر گرفته شده است.

امکان فروکش کردن سرعت شیوع ویروس کرونا در تابستان گرم و خشک

ضمن اینکه محققان موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی سن پترزبورگ نیز معتقدند که شیوع ویروس کرونا با وارد شدن به هوای گرم و خشک تابستان، به احتمال زیاد فروکش خواهد نمود.

به گفته آنان، دمای مطلوب برای انتقال ویروس کرونا از 5+ تا 12+ درجه است، یعنی دقیقاً شرایطی که در حال حاضر و در فصل بهار در بخش اروپایی روسیه وجود دارد و به همین دلیل سرعت انتقال این ویروس بسیار بالاست.

البته این متخصصان اعتراف می نمایند که هنوز هم نمی توان پیش بینی دقیقی در این باره انجام داد ، زیرا داده های دقیقی برای تأیید این مسئله هنوز در دست نیست.

پیش از این نیز بعضی محققان پیش بینی نموده بودند که میزان شیوع ویروس کرونا در فصل گرم تابستان ممکن است تضعیف گردد، برای اینکه بطور کلی تمامی بیماری های تنفسی همه گیر، معمولاً در زمان های غیر گرم سال شیوع بیشتری دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 414

به "مسکو کانون اصلی خطر ابتلا به کرونا در روسیه، بیش از 5300 نفر مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو کانون اصلی خطر ابتلا به کرونا در روسیه، بیش از 5300 نفر مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید