مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار

به گزارش تور فرانسه، تارا اتوماتیک برای گرفتن بخشی از بازار خودرو در میان سدان های کلاس c رقابت سختی پیش رو دارد. تارا اتوماتیک در حال حاضر از میان خودرو های داخلی باید با دنا پلاس توربو اتوماتیک، سایپا شاهین و از میان خودرو های خارجی و مونتاژی باید با جک J 4، بسترن B30، آریزو 5 هیوندای اکسنت وفردا 511 رقابت کند.

مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار

خبرنگاران| همین چند روز قبل بود که ایران خودرو خط فراوری تارا اتوماتیک را افتتاح کرد. خط فراوریی که قرار است روزانه 130 دستگاه از این خودرو فراوری کند و از این تعداد 120 دستگاه دنده ای و 10 دستگاه اتوماتیک خواهد بود. البته آبی پوشان جاده مخصوص می گویند که تا بهمن فراوری روزانه تارا اتوماتیک به 200 دستگاه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران؛ ایران خودرویی هایی مدعی اند که تارا اتوماتیک از امکانات بیشتری نسبت به تارا دنده ای برخوردار است و قادر خواهد بود که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

با این اوصاف تارا اتوماتیک قرار است امکاناتی همانند سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای (کیلس استارتر)، دوربین عقب، شیشه دودی، ایربگ های جانبی، جایگاه برقی راننده، آینه های تاشو، فرمان و دسته دنده با روکش چرم، کروز کنترل، زیر آرنجی جلو و رینگ های 16 اینچی آلومینیومی افزون بر امکانات رفاهی تارا دنده ای داشته باشد.

علاوه بر این قیمت تارا اتوماتیک نیز برای اولین بار اعلام شد و متقاضیان باید برای این محصول 415 میلیون تومان بپردازند.

ایران خودرو نسخه دنده ای تارا را با قیمت 290 میلیون و 472 هزار و 900 تومان به فروش می رساند.

آنالیز ویژگی های فنی تارا اتوماتیک نشان می دهد که این خودرو نسخه ایرانیزه شده پژو 301 فرانسوی است. البته ایران خودرو کوشش نموده تا تغییراتی در طراحی تارا ایجاد کند و نسخه ای متفاوت تر از 301 ارائه دهد.

اما با نگاهی به مشخصات 301 می توان فهمید که تارا همچنان از نظر پلتفرم، پیشرانه و قطعات ظاهری بسیار شبیه به نسخه فرانسوی خود است.

طبق اعلام ایران خودرو، تارا اتوماتیک به پیشرانه 1.6 لیتری TU 5 پلاس تجهیز شده است. بعلاوه در این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ دیده می گردد. این پیشرانه 113 اسب بخار قدرت را با گشتاور 144 نیوتن متر فراوری می نماید و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده 6 سرعته AT، توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رسانند.

علاوه بر این فناوری پمپ روغن متغییر، سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، ساختار پاشش سوخت نو و… برای پیشرانه TU 5 پلاس کار گذاشته شده است.

حداکثر سرعت تارا اتوماتیک 190 کیلومتر در ساعت است. بعلاوه صفر تا 100 این خودرو در 11.4 تکمیل می گردد.

مصرف سوخت ترکیبی این محصول نیز در هر 100 کیلومتر 7.29 لیتر است.

تارا اتوماتیک برای گرفتن بخشی از بازار خودرو در میان سدان های کلاس C رقابت سختی پیش رو دارد. تارا اتوماتیک در حال حاضر از میان خودرو های داخلی باید با دنا پلاس توربو اتوماتیک، سایپا شاهین و از میان خودرو های خارجی و مونتاژی باید با جک J4، بسترن B30، آریزو 5 هیوندای اکسنت وفردا 511 رقابت کند.

اما از نظر قیمتی دنا پلاس توربو اتوماتیک با 395 میلیون تومان، شاهین با 291 میلیون تومان و جک J4 با قیمت 395 میلیون تومان مهم ترین رقبای تارا اتوماتیک در بازار سدان های کلاس C به شمار می فرایند.

در چنین شرایطی که قیمت تارا اتوماتیک بین 20 تا 125 میلیون تومان گران تر از رقبا است، ایران خودرو شرایط دشواری برای رقابت خواهد داشت.

در آن سو، آریزو 5 با 626 میلیون تومان، هیوندای اکسنت با 795 میلیون تومان، فردا 511 با 569 میلیون تومان و بسترن B30 با 580 میلیون تومان شرایط متفاوتی برای رقابت با تارا اتوماتیک خواهند داشت.

از لحاظ فنی نیز تارا اتوماتیک در برابر دنا پلاس توربو اتوماتیک، شاهین و جک J4 نیز مشخصاتی معمول دارد و وجه متمایزی نسبت به آن ها ندارد.

منبع: فرادید
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1432

به "مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار" امتیاز دهید

1 کاربر به "مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات تارا اتوماتیک؛ رقبای سرسخت تارا در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید