نحوۀ ساخت کمد دیواری با الوار

به گزارش تور فرانسه، در این مقاله برآنیم که نحوۀ ساخت کمد دیواری را باهم بررسی کنیم. اسکلت موردنظر برای این کار می تواند برای ساخت کمدهای بزرگ تر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. می توانید چارچوب کمد را جا به جا کنید تا جا برای قفسه های بیشتر باز شود و یا حتی بدون قفسه مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی این فریم می تواند با توجه به نیازهای شما تنظیم شود و اگر بخواهید می توانید از الوارهای بزرگ تری استفاده کنید تا کمدی با استحکام بیشتر داشته باشید.

نحوۀ ساخت کمد دیواری با الوار

اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می تونید در قدم اول می توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می توانید درخواست ساخت کمد دیواری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

این ساختۀ چوبی می تواند به دیوار، سقف و یا زمین فیکس شود. قبل از استفاده از دریل برای فیکس کردن کمد به سقف، دیوار و یا زمین، از محل کابل ها و لوله کشی اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید.

برای ساخت این کمد ساده به الوارهایی با سایز 50 در 50 نیاز خواهید داشت. این الوارها از قبل رنده، صاف و آماده برای استفاده و نازک کاری هستند. دست شما در انتخاب در کمد باز است. انواع مختلفی از در در بازار موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته اگر قصد دارید که کمد شما باز باشد و بدون در، نیازی به خرید در نیست. فریم را به راحتی می توانید مطابق با سایز در درست کنید.

ما از قصد در این مقاله به اندازه و ابعاد کار اشاره ای نکرده ایم. ارتفاع کمد می تواند هراندازه ای باشد. قبل از برش دادن الوارها، اندازۀ موردنظر خود را مشخص کنید و سپس اقدام به برش زدن بکنید. حواستان باشد که اطمینان از اندازه گیری دقیق، از خود برش زدن اهمیت بیشتری دارد. برای اندازه گیری از گونیای نجاری استفاده کنید. برای اینکه اتصالات شما مرتب و صاف از آب دربیاید، بایستی برش هایی صاف و بدون زاویه بزنید و این امر تنها با استفاده از گونیا امکان پذیر است. اگر الوار شما در یک انتها صاف نیست، اندازه گیری دقیق به مشکل برمی خورد.

دقت کنید که برای اینکه در نجاری و اتصال سازی حرفه ای شوید، باید زمان بسکمک صرف این کار کنید. اگر پروژۀ اولتان است، چند الوار اضافی دم دست داشته باشید و ابتدا روی آن ها تمرین کنید تا نحوۀ ساخت اتصال دستتان بیاید. فکر نکنید که با خرید الوار اضافی پول خود را دور ریخته اید، بلکه با اینکار دستتان برای ساخت اتصالات بیشتر راه می افتد و نتیجۀ نهایی کار تمیز از آب درمی آید.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

یکی از نکات مهم در هر پروژۀ نوسازی و ساخت، شروع کردن با خطوط صاف و قائم است که این امر خیلی راحت به دست می آید. این متد 345 نام دارد. اگر بخواهیم به طور ساده توضیح دهیم، این متد به این صورت است که اگر سه متر از کنار یک دیوار جدا کنیم و 4 متر از دیوار کناری؛ خطی که این دو نقطه را بهم وصل می کند، بایستی 5 متر باشد. اگر این اندازه گیری جواب داد، یعنی دیوار شما قائم است. اگر نه بایستی نقاطی را پیدا کنید که این متد در آن صدق کند.

قبل از اینکه اسکلت آمادۀ اتصال به دیوار، زمین و یا سقف شود؛ بایستی تمامی اتصالات چوبی آماده باشد. بعد از برش الوار، دو قطعه عمودی را روی دیوار با کمک مهار و فاصله دهنده فیکس کنید. بعد از فیکس کردن مهارها، قسمت مرکزی را با استفاده از چسب و میخ روی دیوار محکم کنید. دقت کنید که سر میخ ها کامل به درون الوار فرو رفته باشد. اگر می خواهید می توانید قرنیز را برش بدهید تا قالب کاملاً سرجای خود قرار گیرد. اسکلت می تواند با استفاده از مته مناسب و رول پلاگ و تعدادی پیچ روی دیوار محکم شود.

جای مهارها را روی دیوار علامت بزنید. بعد از اینکه روکش فلزی را سرجای آن ها قرار دهید نمی توانید جایشان را تشخیص دهید پس واجب است که محل قرار گیریشان را علامت زده باشید. بعداً رد مداد را به راحتی پاک خواهید کرد.

مرحلۀ بعد، نوبت ساخت قفسه است. در این مرحله بهتر است از کناره ها شروع به کار کنید. بهتر است از پیچ برای فیکس کردن روکش فلزی به چهارچوب استفاده کنید. پیچ ها را به طور کامل در محل فرو کنید و سر آن را بپوشانید تا جلوۀ بهتری داشته باشند.

اتصالات بین کمد و دیوار یا سقف را می توانید به آسانی با فیلر یا بتونه های تزئینی پر کنید. یا اینکه می توانید با قالب مناسب، اتصالات را پنهان کنید تا کار حرفه ای تر به نظر آید.

منبع: اتاق
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 964

به "نحوۀ ساخت کمد دیواری با الوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوۀ ساخت کمد دیواری با الوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید