نخستین کارخانه نوآوری هنر راه اندازی می گردد خبرنگاران

به گزارش تور فرانسه، نخستین کارخانه نوآوری هنر با هدف بروز خلاقیت های هنری در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر راه اندازی می گردد.

نخستین کارخانه نوآوری هنر راه اندازی می گردد خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب (دانشگاه های جامعه محور و کارآفرین) و در جریان بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پردیس باغ ملی دانشگاه هنر، مقرر شد نخستین کارخانه نوآوری هنر به عنوان مرکز ملی فناوری های نرم و خلاق ایران در این پردیس راه اندازی و تا خاتمه دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

همچنین در جریان این بازدید مقرر شد وزارت ارتباطات در بخش IT و زیرساخت های نرم افزاری با کارخانه مد نظر همکاری های لازم را انجام دهد.

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی و پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همچنین محمد صدیق دامغانی زاده رئیس پارک علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات در نیمه دوم اسفند ماه 1399 به همین منظور در دانشگاه هنر حضور یافتند و در مورد کلیات موضوع و بازسازی فضا های باغ ملی به آنالیز موضوع و گفتگو پرداختند.

در فضای کار اشتراکی نخستین کارخانه نوآوری هنر با حضور و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی و شتاب دهنده ها و تبدیل ایده های نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان هنری به کسب و کار های نوآورانه، دانشگاه هنر به یکی از قطب های فراوریات محصولات فرهنگی هنری و خلاق تبدل و همچنین بستری برای جذب و ماندگاری نخبگان جوان و دانش آموختگان برتر حوزه فناوری های هنری و فرهنگی می گردد.

تأسیس کارخانه نوآوری تخصصی هنر با تسهیل گری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تبدیل ایده های خلاقانه به نوآوری و محصول فرهنگی و هنری به منظور بستری برای بروز خلاقیت های هنری و رونق زیست بوم، رشد و کارآفرینی در کشور در برنامه های دانشگاه هنر نهاده شد.

شایان ذکر است معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در راستای وظایف و مأموریت های خود ضمن حمایت از شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق در سطح کشور به ویژه دانشگاه ها، توسعه صنعت و فراوری محصول را بر پایه علم و دانش راهبری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1086

به "نخستین کارخانه نوآوری هنر راه اندازی می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کارخانه نوآوری هنر راه اندازی می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید