هشدار چین به آمریکا درخصوص سیاسی کردن المپیک خبرنگاران

به گزارش تور فرانسه، وزارت امور خارجه چین ضمن تکذیب ادعا های آمریکا درخصوص عواقب سیاسی سازی بازی های المپیک هشدار داد.

هشدار چین به آمریکا درخصوص سیاسی کردن المپیک خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین، روز چهارشنبه کوشش آمریکا برای سیاسی کردن بازی های المپیک زمستانی 2022 را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ژائو لیجیان سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ضمن تکذیب ادعا های حقوق بشری آمریکا، درخصوص پاسخ قاطع چین به تحریم بازی های المپیک زمستانی چین از سوی آمریکا و متحدانش هشدار داد.

لیجیان در ادامه گفت: سیاسی کردن ورزش به روح منشور المپیک و منافع ورزشکاران تمام کشور ها لطمه وارد می نماید. جامعه جهانی و کمیته المپیک ایالات متحده چنین اقدامی را نخواهد پذیرفت.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود گفت که این کشور درباره تحریم مشترک بازی های المپیک زمستانی 2022 در چین با متحدان و شرکایش تبادل نظر خواهد نمود.

بعد از آن، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس گفت: موضع ما در مورد المپیک 2022 تغییر ننموده است. ما با متحدان و شرکای خود درباره هیچ تحریم مشترکی صحبت ننموده و در حال بحث نیستیم. سخنگوی وزارت خارجه هم خلاف بعضی گزارش ها، نگفت که ما در این خصوص صحبت نموده ایم.

طبق این گزارش، ماه گذشته میلادی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود که این کشور مایل است از بازی ها کناره گیری کند.

وی برای توجیه این موضع واشنگتن، اتهاماتی را علیه چین مطرح نموده و مدعی شده بود: چین با زورگویی و تجاوز به طور نظام مند خودمختاری هنگ کنگ را از بین می برد، دموکراسی در تایوان را تضعیف و از حقوق بشر در سین کیانگ و تبت سوءاستفاده می نماید و ادعا های دریایی را درباره دریای جنوبی چین مطرح می نماید که ناقض قوانین بین المللی است.

در صورت تحریم المپیک زمستانی 2022 در چین، این اولین تحریم المپیک از سوی آمریکا بعد از المپیک تابستانی سال 1980 در مسکو خواهد بود که در میانه فشار ها بر پکن از سوی غرب صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1079

به "هشدار چین به آمریکا درخصوص سیاسی کردن المپیک خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا درخصوص سیاسی کردن المپیک خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید