لاوروف: روسیه در پی روابط عادی با آلمان است

به گزارش تور فرانسه، وزیر امور خارجه روسیه از تمایل این کشور برای روابط عادی با آلمان و آمادگی همکاری مسکو برای غلبه بر بحران های مشترک با برلین سخن گفت.

لاوروف: روسیه در پی روابط عادی با آلمان است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در اظهاراتی از تمایل این کشور برای برقرار روابط عادی با آلمان خبر داده و از مواضع برلین در مقابله با فشار های آمریکا تمجید کرد.

لاوروف در بخشی از سخنان خود گفت: ما خواهان روابط عادی و آماده همکاری برای غلبه بر بحران های مشترک با آلمان هستیم.

او بعلاوه در ادامه اضافه نمود: خواهان مشاهده توانایی آلمان برای حصول توافق هستیم و از مقاومت این کشور مقابل فشار های خصمانه در قبال نورد استریم 2 حمایت می کنیم.

این مقام ارشد روس با اشاره به مناقشات درباره پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 و کوشش آمریکا برای یافتن راهی برای اوکراین برای دریافت هزینه از انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا، گفت: ما توافقی با اوکراین برای انتقال گاز داریم که تا سال 2024 پابرجا است.

وزیر امورخارجه روسیه سپس با بیان آن که رویکرد اروپا بار ها مورد بازبینی قرار خواهد گرفت، گفت: امیدوارم مردم آلمان مانند همواره به سمت منافع خود حرکت نمایند، ما تمایل به تقویت همکاری داریم، اما بعضی این همکاری را تهدیدی برای اتحاد ترنس آتلانتیک قلمداد می نمایند.

روز گذشته آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی گفت: واشنگتن همچنان مصمم است تا با پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 مقابله کند.

این در حالی است که هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت فاز اول خط لوله گازی نورداستریم 2 با وجود مخالفت های مکرر آمریکا، تکمیل شده است. اما وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است اتمام این پروژه به معنی عملیاتی شدن آن نیست و آمریکا همچنان توانایی تحریم افراد و نهاد هایی را دارد که از این پروژه حمایت می نمایند.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم 2 در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به علت تهدید های تحریمی آمریکا متوقف شد. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1298

به "لاوروف: روسیه در پی روابط عادی با آلمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه در پی روابط عادی با آلمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید