همه چیز درباره ساعت های مچی محبوب برند کاسیو

به گزارش تور فرانسه، برند کاسیو از دیرباز به عنوان یکی از بهترین ساعت سازان جهان شهرت داشته است؛ برندی که خاطر ساعت های مچی بادوام و با کیفیتش بسیار محبوب است. این شرکت ژاپنی از زمان معرفی فراوری اولین ساعت دیجیتال کوارتز خود در دهه 1970، نوآوری های بی شماری در صنعت انجام داده است و توانسته در زمینه فراوری و طراحی ساعت های مچی جلوتر از زمان خود حرکت کند. اگر به دنبال یک ساعت مچی جذاب، شیک و با دوام می شد برند کاسیو یکی از بهترین برندهایی است که می توانید انتخاب کنید و از بین گستره متنوع ساعت های مچی این برند ساعت دلخواه تان را بیابید. در این مطلب هر آنچه که ضروری است درباره ساعت های مچی کاسیو بدانید به شما خواهیم گفت؛ پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره ساعت های مچی محبوب برند کاسیو

پیشینه برند کاسیو

در سال 1946 یک مهندس ژاپنی به نام تادائو کاشیو Tadao Kashio یک شرکت کوچک فراوری نماینده قطعات و دستگاه های کاربردی به نام کاشیو سیساکوجو (Kashio Seisakujo) در توکیو تأسیس کرد. این شرکت کوچک در ابتدا به ساخت قطعات و چرخ دنده های میکروسکپی می پرداخت اما پس از مدتی برادر کوچک تادائو که توشیو نام داشت و به عنوان یک تکنسین در وزارت ارتباطات ژاپن کار می کرد، تصمیم گرفت به کسب و کار برادرش بپیوندد و دانش الکتریکی خود را در جهت ابداع و نوآوری محصولات جدید به کار گیرد.

فراوری اولین ماشین حساب الکتریکی ژاپن در سال 1954 اولین پیروزیتی بود که شرکت کاشیو سیساکوجو به آن دست یافت و پس از مدتی در سال 1957 این شرکت پیروز شد یک ماشین حساب جمع و جور الکترونیکی به نام Casio A-14 را به بازار عرضه کند. با ارائه این ماشین حساب که کاملا به صورت الکترونیکی کار می کرد شرکت کاسیو کامپیوتر Casio Computer Co در سال 1957 به صورت رسمی تأسیس شد و یک دهه بعد، با تأسیس اولین شعبه خارج از کشور در نیویورک این برند توانست شعب بیشتری برای فروش خارج از کشور را در هامبورگ، آلمان و لندن تأسیس کند.

در سال 1974 میلادی کاسیو اولین ساعت کامپیوتری با نام CASIOTRON را به بازار عرضه کرد که از تکنولوژی تقویم اتوماتیک بهره می برد.

با فراوری این ساعت مچی دیجیتال بازار ساعت مچی های در جهان به شدت تکان خورد؛ این ساعت دیجیتال نه تنها ساعت ، دقیقه و ثانیه را نشان می داد بلکه عملکردی منحصر به فردی داشت که می توانست تعداد روزهای یک ماه را به طور اتوماتیک معین کند. پس از مدتی کمپانی کاسیو که به یک از قوی ترین فراوری نماینده های محصولات الکترونیک در جهان تبدیل شده بود با ارائه کالکشن های جی -شاک و بیبی-جی توانست اعتبارش را در زمینه فراوری ساعت های دیجیتال و عقربه ای در جهان تثبیت کند.

  • همه چیز درباره تام فورد؛ نابغه جوان صنعت مد جهان

برند کاسیو؛ پیشرو در زمینه ساعت های هوشمند

حتی قبل از اینکه اپل در سال 2015 با راه اندازی اپل واچ تکنولوژی اش را برای همه گیر شدن گچت های پوشیدنی ارائه دهد، کاسیو ویژگی هایی را معرفی نموده بود که ساعت هایش را به ساعت هایی هوشمند تبدیل می کردند.

امروزه ساعت های کاسیو کاری بیش از نمایش زمان، روز یا تاریخ انجام می دهند. این ساعت ها امکانات متعدد و اغلب عجیب و شگفت انگیزی دارند و تنوع بی نظیر کاسیو در ویژگی های تعبیه شده در ساعت هایش، این برند را به یکی از بهترین ساعت سازان جهان تبدیل نموده است.

امکاناتی مانند قابلیت انتقال داده ها به کامپیوتر، تکنولوژی GPS، قابلیت استفاده از ساعت به عنوان Mp3 player، قابلیت اتصال ساعت به گوشی های هوشمند، هشدار پیغام، هشدار تماس، تنظیم زنگ هشدار (آلارم)، شارژ خورشیدی، کنترل رادیویی، گام شمار و قابلیت نشان دادن ضربان قلب از جمله ویژگی هایی بودند که به تدریج به کالکشن های مختلف ساعت های مچی کاسیو اضافه شدند و نسل جدیدی از ساعت های هوشمند را پدید آوردند.

آیا برند کاسیو یک برند لاکچری محسوب می گردد؟

اگرچه کاسیو یک برند مقرون به صرفه به حساب می آید اما در میان سلبریتی ها و افراد شیک پوش از محبوبیت بسیار خاصی برخوردار است. دربسیاری از فیلم های سینمایی معروف نمونه های مختلف ساعت های مچی کاسیو را بر دست قهرمانان فیلم می بینیم. هنرمندان بسیاری در موزیک ویدئو هایشان این ساعت های مچی جذاب و محبوب را بر دستانشان بسته اند و بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور در جهان از هواداران این برند کلاسیک، پیشرو و محبوب محسوب می شوند. به عنوان مثال ساعت مورد علاقه باراک اوباما در دوره جوانی و قبل از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا، ساعت مدل DW-5600E-1VDF از برند کاسیو بوده است.

بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت هم از گذشته ساعت های دیجیتال و عقربه ای کاسیو را به دست می نموده و از هواداران ساعت های کاسیو است. او در سال 2019، در بیشتر برنامه های تلویزیونی و کنفرانس هایش ساعت آنالوگ کاسیو مدل MDV-106-1A را در دست داشت.

از دیگر سلبریتی هایی که به ساعت های کاسیو علاقه مندند میتوان به پرنس هری، کانیه وست، جاستین بیبر، لیدی گاگا، فیفتی سنت و کشا (Kesha) اشاره نمود.

کالکشن های معروف کاسیو

کالکشن جی-شاک (G-SHOCK)

در سال 1983میلادی کاسیو اولین ساعت های ضدضربه خود را با نام جی -شاک G-Shock را به بازار عرضه کرد و با فراوری این نوع از ساعت ها توانست به اوج شهرت خود برسد. ساعت های جی -شاک به قدری مقاوم بودند که حتی اگر از بالای یک ساختمان بلند هم پرت می شدند سالم می ماندند. در آن موقع ساعت های مچی ظریف و سبک ترند بودند و این ساعت های نسبتا زمخت هم به دلیل ظاهرشان و هم به دلیل خاصیت ضد ضربه ای که داشتند در بازار ساعت های مچی منحصر به فرد شناخته می شدند.

ساعت های جی -شاک به سرعت به مظهر قدرت و نوآوری تبدیل شدند و نوجوان ها و جوان های بسیاری می توانستند ساعت مچی شان را هنگام اسکیت بورد یا دوچرخه سواری بدون ترس از خراب شدن به دست نمایند. پس از آن که کانیه وست سلبریتی معروف امریکایی ساعت جی -شاک را به دستش بست و در شوها و مصاحبه های تلوزیونی ظاهر شد محبوبیت این ساعت خاص و بادوام چند برابر شد.

در سال 2012 برای اولین بار ساعت های جی شاک قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند را فراهم کردند. در حاضر 35 سال است که ساعت های جی شاک فراوری می شوند و این کالکشن از زمان فراوری تا به امروز به سیر تکاملی اش ادامه می دهد. دوام ده ساله باتری ، خاصیت ضدآب (حتی مناسب برای غواصی)، مقاومت در برابر ضربه و ارتفاع و فشار های خارجی همچنان یکی از دلایل خاص بودن این ساعت ها است.

کالکشن بیبی-جی (BABY-G)

با فراوری کالکشن ساعت های مچی بیبی-جی در سال 1994، برند کاسیو اعتبارش را به عنوان فراوری نماینده ساعت های مچی با کیفیت تقویت کرد. این کالکشن اسپرت که بیشتر مخصوص خانم ها فراوری می گردد یکی از پرطرفدار ترین کالکشن های کاسیو است و بر طبق شعارهای تبلیغاتی این کمپانی مخصوص خانم های پر جنب و جوش، جسور و فعال با استایلی شیک طراحی شده است.

کالکشن بیبی -جی که نسبت به کالکشن جی -شاک ظاهر ظریف تری را داراست، تمامی امکانات سری جی شاک را دارد و هم اکنون هم به سیر تکاملی اش ادامه می دهد. اگر به ورزش و ماجراجویی و طبیعت گردی علاقه مندید و همزمان می خواهید ساعتی شیک و زیبا روی دستتان ببندید کالکشن بیبی -جی برایتان فوق العاده خواهد بود.

کالشن شین (SHEEN)

این کالکشن ساعت هایی درخشان و هوشمندانه با ظاهری بسیار شیک را عرضه می نماید، در بسیاری از مدل های این کالکشن از سنگ های ارزشمند سواروسکی استفاده شده و سبکی کلاسیک و بسیار منحصر به فرد دارد که برای استایل کلاسیک و کژوال شیک بسیار مناسب و جذاب است. اگر استایلی کلاسیک دارید و آیتم های لوکس را می پسندید حتما کالکشن شین از برند کاسیو را آنالیز کنید.

  • راهنمای کامل استایل کژوال؛ چطور استایل جذاب و در عین حال راحتی داشته باشید؟

کالکشن ادیفایس (EDIFICE)

این کالکشن که برای آقایان طراحی شده ویژگی های یک ساعت اسپرت و کلاسیک را داراست و به همین دلیل استایل و ظاهرش ترکیبی از ساعت های اسپرت و کلاسیک است. این طراحی منحصر به فرد، کالکشن ادیفایس را از بقیه ساعت ها متمایز می نماید. ساعت های مچی ادیفایس با بندهایی راحت، مقاوم و زیبا از جنس رابر، استیل و چرم، با قابی از استیل ضد زنگ، ظاهری جذاب و پیچیده از خود به نمایش می گذارند.

کالکشن پروترک (PROTREK)

پروترک یک کالکشن از ساعت های مچی هوشمند کاسیو است که برای علاقه مندان به طبیعت طراحی شده است. پروترک دارای بدنه نیرومند، ظاهری شیک و کاربردی ست و ویژگی هایی دارد که تجربه سفر در طبیعت را لذت بخش تر می نماید.

این ساعت ها که با استفاده از سیستم عامل گوگل کنترل می شوند مجهز به جی پی اس و سیستم ذخیره موقعیت مکانی هستند، با نور خورشید کار می نمایند و صفحه این ساعت ها علاوه بر LCD دو لایه و مقاوم در برابر آب، از فناوری سنسور سه گانه کاسیو هم برخوردار است. اگر به صورت حرفه ای به ماجراجویی در طبیعت می پردازید این کالکشن کاسیو برایتان عالی خواهد بود.

باطری ساعت های کاسیو معمولا چقدر دوام می آورند؟

در حال حاضر چه ساعت جی -شاک را در نظر بگیریم و چه سایر ساعت های مچی کاسیو، متوسط عمر باتری ساعت های کاسیو می تواند بین 4 تا 10 سال باشد. پیشرفت تکنولوژی به فراورینمایندگان این امکان را داده است تا باتری های کوچکتر با ماندگاری بیشتر فراوری نمایند. علاوه بر این تکنولوژی سولار یا شارژ خورشیدی هم که در برخی ساعت های کاسیو وجود دارد عمر باتری ساعت را بیشتر می نماید. در گذشته عمر باتری ساعت های کاسیو به دو سال می رسید.

روش های تشخیص ساعت های کاسیوی اصل از نمونه های فیک و تقلبی

محبوبیت زیاد ساعت های مچی کاسیو و تمایل زیاد افراد به خرید این محصولات باعث شده که نمونه های زیادی از ساعت های مچی فیک و تقلبی کاسیو در بازار موجود باشد. به همین دلیل یکی از دغدغه هایی که امروزه ذهن خریداران برند کاسیو را به خود مشغول نموده تشخیص ساعت کاسیوی اصل از فیک هنگام خرید است. برای خرید ساعت کاسیوی اصل باید به موارد ذیل توجه کنید.

  • ساعت کاسیو را حتما از فروشگاه ها یا نمایندگی های معتبر کاسیو خریداری کنید.
  • هر کدام از مدل های ساعت کاسیو دارای بسته بندی مخصوص خود هستند و شما می توانید با مراجعه به وب سایت اصلی شرکت کاسیو انواع بسته بندی ساعت های این برند را ببینید. در داخل بسته بندی ساعت های این برند دفترچه راهنما و کارت گارانتی بین المللی و گارانتی شرکت پوزیترون (نماینده برند کاسیو در ایران) وجود دارد.
  • روی همه ساعت های مچی کاسیو حداقل دو بار اسم این برند حک شده است. یکی در داخل صفحه ساعت و دیگری پشت قاب ساعت. اگر ساعتی که قصد خریداری آن را دارید این ویژگی را ندارد، تقلبی است.
  • اسم کالکشن ساعت باید روی ساعت وجود داشته باشد؛ مثلا در مدل های ساعت ادیفایس معمولا نام کالکشن ساعت بالای اسم برند کاسیو در داخل صفحه حک می گردد.
  • یکی از موارد دیگری که برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن ساعت کاسیو بسیار مهم است، هم خوانی کد حک شده پشت قاب با کد روی تگ و دفترچه راهنمای ساعت کاسیو است. پشت همه ساعت های اصل برند کاسیو یک کد داخل کادر قرار گرفته که این کد باید با کد حک شده روی تگ و دفترچه همراه ساعت یکی باشد. در غیر این صورت ساعت شما تقلبی است.

سخن آخر

ساعت یکی از اکسسوری های مهم در استایل محسوب می گردد و برند کاسیو یکی از بهترین برندهایی است که می توانید انتخاب کنید و از ظاهر جذاب و ویژگی های خاص ساعت تان لذت ببرید. ساعتی که انتخاب می کنید علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری باید برای استفاده کاربردی باشد، بنابراین در انتخاب نوع ساعتی که انتخاب می کنید استایل ظاهری و همچنین سبک زندگی تان بسیار تأثیرگذار است.

منبع: esquiremag

منبع: دیجی استایل
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1233

به "همه چیز درباره ساعت های مچی محبوب برند کاسیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ساعت های مچی محبوب برند کاسیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید