واکنش آذری جهرمی به ادعای بودجه پنهانی در وزارت ارتباطات

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران : محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ادعای بودجه سه هزار میلیارد تومانی پنهان در شرکت ارتباطات زیرساخت را تکذیب کرد.

واکنش آذری جهرمی به ادعای بودجه پنهانی در وزارت ارتباطات

به گزارش به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در یکی از اتاق های گفت وگوی کلاب هاوس در پاسخ به صحبت های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره وجود بودجه پنهان در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: یکی از نمایندگان در این اتاق عنوان کردند که مجلس 3هزار میلیارد تومان درآمد پنهان در شرکت ارتباطات پنهان پیدا نموده است. من این ادعا را تکذیب می کنم و به صراحت می گویم هیچ بودجه پنهانی در ردیف اعتبارات شرکت زیرساخت نبوده و طرح نمایندگان در تلفیق که به بودجه اضافه شده نیز این نبوده است.

وزیر ارتباطات افزود: نمایندگان دو منبع برای افزود بر ردیف بودجه وزارت ارتباطات دیدند. یکی از آن ها مربوط به افزودن 10 درصد به قراردادهای اتمام پیدا نموده از محل اپراتورها است و تنها قراردادی که شامل این تبصره می گردد قرارداد شرکت ایرانسل است.

وی تاکید نمود: مجموعه واریزی شرکت ایرانسل به خزانه دولت طبق محاسبات و پیش بینی ها حدود یک هزار و 700 میلیارد تومان بود اما آن چیزی که مجلس به عنوان درآمد این حوزه دیده، چیزی حدود 13 هزار میلیارد تومان است.

وزیر ارتباطات افزود: با 3 هزار میلیاردی که اضافه نموده اند در واقع پیش بینی ها را بالا بردند چرا که این پول منبعی ندارد و در آینده کسری بودجه به حساب می آید.

جهرمی با بیان این که آب بستن به بودجه کاری ندارد، افزود: اظهارنظری که انجام شده را تکذیب می کنم. دوستان بیان کردند که ردیف بودجه ای در زیرساخت پنهان بوده، این را تکذیب می کنم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت زیرساخت یک شرکت دولتی است که بودجه آن در قانون بودجه نمی آید و تابع مجامع خود است.

وزیر ارتباطات توضیح داد: تنها بودجه ای از شرکت زیرساخت که در بودجه عمومی دولت واریز می گردد، سود اعلامی شرکت زیرساخت است. سود اعلامی شرکت زیرساخت اصلا به اندازه سه هزار میلیاردی که گفته شد، نیست. این شرکت در تمام عمر خود هم چنین عددی را به عنوان سود نداشته است. درآمد هزینه ای شرکت ارتباطات زیرساخت، تابع مصوبات مجمع و از اختیارات مجلس است و ما ریز بودجه را به مجلس گزارش می کنیم.

نمایندگان مجلس تکلیف کردند10 درصد به پروانه های انتها یافته در 1400 اضافه گردد، ما اعلام کردیم که این مسئله خلاف قانون است.

جریمه اپراتورها اعمال می گردد

او درباره اختلال به وجود آمده توسط اپراتورها در کلاب هاوس و جرایمی که برای آن ها در نظر گرفته شده، گفت: بر اساس قانون مجلس، اختیار وضع جرایم به دولت داده شده است. بر همین مبنا هیات وزیران به سازمان تنظیم مقررات اجازه داده برای ارتکاب اختلال هایی که خلاف قوانین و مقررات کشور باشد، تا سقف50 میلیارد تومان جریمه در نظر بگیرد. مانند همین اختلالی که در کلاب هاوس به وجود آمده است.

کمیته تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تشکیل جلسه و بنابر گزارش های دریافتی و میزان اثرگذاری هر مجموعه، هر دو اپراتور مخابرات ایران - همراه اول و شرکت ایرانسل را تا سقف50 میلیارد تومان و به مدت هفت روز جریمه نموده است. اگر این اختلال در این مدت تمام نگردد، نوبت به کاهش طول پروانه تا سقف دو سال در دستور کار قرار می گیرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1129

به "واکنش آذری جهرمی به ادعای بودجه پنهانی در وزارت ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آذری جهرمی به ادعای بودجه پنهانی در وزارت ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید