پیگیری از هیئت دولت برای تخصیص تسهیلات بلاعوض

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از پیگیری های ویژه از هیئت دولت برای اختصاص تسهیلات بلاعوض به مردم مناطق زلزله زده اطلاع داد.

پیگیری از هیئت دولت برای تخصیص تسهیلات بلاعوض

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی شجاعی در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات و پاسخ بحران استان که در بخشداری جلگه سنخواست برگزار گردید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقوع این قبیل حوادث طبیعی ما را از این بابت که زندگی مردم را برهم می زند، متأسف می نماید.

وی اضافه نمود: با همکاری تمام بخش ها به فوریت خواسته های ضروری مردم را برطرف می کنیم و شرایط زندگی را به حالت عادی بر می گردانیم.

وی ادامه داد: در بازدید از مناطق زلزله زده، مصوباتی را در حوزه های مسکن، کشاورزی، دامپروری، بهداشت و تاسیسات زیربنایی داشتیم و برای تأمین خواسته های مردم، از هیئت دولت پیگیر موضوعات خواهیم شد.

شجاعی تاکید نمود: تمامی موارد به صورت مجزا آنالیز شد و با تقسیم کار و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات لازم برای برطرف مسائل نیز تأمین می گردد.

25 میلیون تسهیلات بلاعوض

استاندار خراسان شمالی همچنین از اختصاص تسهیلات بلاعوض به ساکنان مناطق زلزله زده اطلاع داد و گفت: با پیگیری های ما سال گذشته منازل روستایی استان به صورت بی نام بیمه شدند که بر اساس آن 20 میلیون تومان بابت بازسازی منازل و پنج میلیون تومان نیز بابت تأمین اسباب و اثاثیه به خانواده های زلزله زده پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه آنالیز کارشناسان بیمه برای پرداخت تسهیلات بلاعوض تا 15 روز دیگر انجام می گردد اضافه نمود: علاوه بر این تسهیلات، به صورت مجزا پیگیر تسهیلات و یاری های بلاعوض از هیئت دولت هستیم تا مسائل مردم زلزله زده در استان هرچه سریعتر برطرف گردد و شرایط زندگی به حالت طبیعی بازگردد.

درخواست از مردم

شجاعی با اشاره به اینکه تا 15 روز دیگر، آوار برداری در مناطق زلزله زده به اتمام می رسد گفت: از مردم درخواست دارم تا ضمن همکاری لازم با اکیپ های تعیین شده در مناطق، از ابنیه ای که خطر ریزش دارد دوری نمایند تا پیش از اتمام آوار برداری و حین آن، جان فردی به خطر نیفتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1154

به "پیگیری از هیئت دولت برای تخصیص تسهیلات بلاعوض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری از هیئت دولت برای تخصیص تسهیلات بلاعوض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید