چرا آنالیز نظرات مشتریان قبل از انتخاب مهم است؟
به گزارش تور فرانسه، هر مشتری بعد از استفاده از کالا یا خدمات یک شرکت، اثرات مثبت یا منفی زیادی را حس خواهد نمود؛ اما سوالی که فکر را درگیر می نماید این است که چرا آنالیز نظرات مشتریان قبل از انتخاب مهم است؟ در پاسخ به این پرسش باید بدانیم به اشتراک گذاشتن این نظرات بر نحوه خرید یا استفاده از خدمات سایر مشتریان اثر می گذارد.
بسیاری از سایت های بزرگ و پیروز، روی بخش نظرات مشتریان سابق و فعلی خود سرمایه گذاری می نمایند تا مشتریان بالقوه از مزایای همکاری، خرید یا دریافت خدمات بهتر آگاه شوند و راحت تر تصمیم به خرید بگیرند؛ بنابراین تاثیر نظر مشتریان را در بهبود شرایط کسب وکار و افزایش نرخ فروش خود را دست کم نگیرید!
چرا نظرات مشتریان مهم هستند؟
مشتریان وفادار، کلید های پیروزیت یک کسب وکار هستند؛ اگر آگاهی از رضایت مشتریان ممکن نباشد، ایجاد مشتری وفادار نیز غیر ممکن است.
با توجه به شرایط مالی جامعه، اغلب مردم ترجیح می دهند سرمایه خود را برای کالا یا خدمات مطمئن هزینه نمایند. استفاده از نظرات سایر مشتریان می توانند به ایجاد اطمینان آن ها یاری کند. بعلاوه در نحوه فروش و تصمیم گیری در زمینه خدمات آینده شرکت نیز می تواند راهگشا باشد؛ بنابراین ضروری است شرکت ها برای نظرات مشتریان اهمیت زیادی قائل شوند.
مشتریان در قالب ثبت نظر بیان می نمایند از چه کالا یا خدماتی رضایت دارند و به شما یاری می نمایند بفهمید در کدام حیطه فعالیت مفید یا غیرمفید دارید. این مسئله به تیم فروش، نمایندگی ها، طراحی و پشتیبانی یاری شایانی خواهد نمود.
گاهی نظرات مشتریان علت سیر صعودی یا نزولی نمودار فروش شما را تشریح می نماید. بعلاوه شما از کلماتی که مشتریان برای توصیف یک محصول استفاده می نمایند، می توانید در بخش فراوری محتوا بهره ببرید تا ارتباط راحت تری با سایر مشتریان برقرار کنید. نظرات مشتریان به راحتی نقاط ضعف یا قوت محصول را به سایرین معرفی کند. در نظر داشته باشید که انسان موجودی احساساتی است که نظرات دیگران می تواند تصمیم او را تحت تاثیر قرار دهد و نظر مثبت یا منفی او را جلب کند.
چگونه نظرات مشتریان به انتخاب بهتر یاری می نمایند؟
شما با ایجاد یک نظر سنجی صحیح، می توانید داده های مفیدی به دست آورید که با تحلیل آن ها، تصمیم گیری و انتخاب را برای کسب وکار خود و نیز برای مشتریان آسان تر کنید. شما با داشتن یک تحلیل آماری برگرفته از نظرات مشتریان خود، می توانید مقدار پیشرفت خود را در فروش در بازه های زمانی مشخص بسنجید.
بعلاوه با ارائه جامع نظرات در قالب داده های آماری می توانید به مشتریان اطلاعاتی از قبیل مقدار کاهش یا افزایش فروش کالا یا خدمات، تغییرات کیفی کالا یا خدمات و… بدهید و به آن ها در انتخاب بهتر یاری کنید. با صرف زمان کافی می توانید اطلاعات خود را دقیق تر کنید و مسائلی مانند تفاوت مقدار محبوبیت کالا بین آقایان یا خانم ها و… با مخاطب به اشتراک بگذارید.
نظرات ثبت شده مشتریان این پیغام را به سایر افراد منتقل می نماید که می توانند با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند؛ زیرا پیش از آن ها افرادی از این کالا یا خدمات استفاده نموده و راضی بوده اند. بنابراین، استرس و نگرانی کمتری را تجربه خواهند کرد. نظرات منفی ثبت شده، می توانند گامی برای پیشرفت و ارتقاء کسب وکار شما باشند. نظرات منفی درواقع منبع رایگانی برای آگاهی از نقاط ضعف محصولات شما محسوب می شوند. با ثبت کسب وکار خود در برترینو، می توانید به راحتی به این منبع ارزشمند از نظرات مشتریان دست یابید.
نقش پلتفرم ها در ارائه نظرات معتبر مشتریان
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و در کنار آن، محدودیت زمان به علت افزایش ساعت فعالیت شغلی، اغلب افراد جامعه از پلتفرم های متفاوت برای آنالیز مسائل مختلف استفاده می نمایند. مقایسه کسب وکار ها و نظرات مشتریان نیز یکی دیگر از کارهایی است که به یاری پلتفرم ها انجام می گردد. برترینو یکی از برترین پلتفرم ها در زمینه آنالیز کسب وکار ها و نظرات مشتریان آن هاست. در برترینو می توانید نظرات مشتریان را براساس امتیاز، تاریخ استفاده از خدمات، نوع کالا یا خدمات استفاده شده و… آنالیز و مقایسه کنید. بعلاوه می توانید مطمئن باشید نظرات ارائه شده در این پلتفرم بسیار صادقانه و بدون غربال بیان شده اند.
مثلا برترینو به آدرس behtarino.com به آنالیز ویژگی ها و مشخصات کسب وکار های مختلف پرداخته و قابلیت ثبت نظر مشتریان و کاربران را ایجاد نموده است. در برترینو می توانید علاوه بر مشخصات کلیدی کسب وکار ها مانند موقعیت جغرافیایی و پل های ارتباطی، نظرات مشتریان و امتیازی که ثبت نموده اند را ببینید. این پلتفرم به هیچ عنوان کامنت های انتقادی را پاک نمیکند و شما میتوانید با خیال راحت نظرات واقعی کاربران را مشاهده کنید.
این مسئله به شما یاری می نماید تا از بین کسب وکار های فراوانی که در برترینو فعال هستند، مناسب ترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. بعلاوه صاحبان کسب وکار از نظرات مشتریان در جهت بهبود ارائه خدمات خود استفاده می نمایند. با برترینو همراه باشید تا به آنالیز دقیق تر این موضوع بپردازیم.
نکاتی برای استفاده هوشمندانه از نظرات مشتریان
استفاده از نظرات مشتریان کاربرد های زیادی دارد که به طور خلاصه در موارد زیر به آن اشاره می گردد:
- استفاده در فراوری محتوا
- استفاده در تبلیغات
- استفاده در معرفی محصولات
- دستیابی به دیدگاه کامل به وسیله آنالیز نظرات مختلف
- آنالیز کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش
شما در زمینه توسعه محصولات نیز می توانید از آن یاری بگیرید.
جمع بندی
آنالیز نظرات مشتریان یکی از مهم ترین فاکتور ها در جمع آوری اطلاعات و آنالیز مقدار پیشرفت محصولات و خدمات است. آنالیز نظرات به اعتماد سازی و کاهش ریسک در کسب وکار یاری می نماید. در آنالیز و استفاده از نظرات مشتریان می توانید از پلتفرم ها یاری بگیرید. در پلتفرم های مختلف مانند برترینو می توانید اطلاعاتی شفاف و بدون تغییر از مشتریان دست یابید. بعلاوه از نظرات مشتریان در معرفی محصولات، فراوری محتوا، مقایسه مقدار پیشرفت و… می توانید بهره ببرید.
امتیاز بدهید
منبع: مجله شنبه