500 میلیارد ریال برای بازسازی بازار تاریخی اراک احتیاج است

به گزارش تور فرانسه، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، 500 میلیارد ریال برای بازسازی بازار تاریخی اراک احتیاج است.

500 میلیارد ریال برای بازسازی بازار تاریخی اراک احتیاج است

محسن کریمی با اشاره به اینکه طرح جامع ساماندهی و بازسازی بازار به منظور برنامه ریزی بهتر و بازسازی این مجموعه تاریخی تهیه شده، گفت: سال گذشته 21 میلیارد ریال برای بازسازی این اثر تاریخی از اعتبارات استانی و ملی هزینه شد.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: اکنون اولویت برای بازسازی در بازار تاریخی اراک سرای صندوق ساز و سرای تقوایی است که با تامین اعتبار و زمان مناسب عملیاتی خواهد شد.

کریمی گفت: شهرداری اراک برای بازسازی بازار تاریخی اراک 300 میلیارد ریال اختصاص داده که 6 میلیارد ریال آن برای بازسازی سرای تقوایی صرف می گردد.

او اضافه نمود: سرای اکبری، هزاوه ای، راسته بازار و نوذری از جمله اولویت های بازسازی بازار تاریخی اراک است که با تامین اعتبار لازم بازسازی آنها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی قرار میگیرد.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: اکنون بازسازی سرای صندوق سازهای بازار تاریخی اراک در حال اجرا است و سرای تقوایی نیز با اعتبارات شهرداری شروع می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1618

به "500 میلیارد ریال برای بازسازی بازار تاریخی اراک احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 میلیارد ریال برای بازسازی بازار تاریخی اراک احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید