950نفر از متخصصان ایرانی خارج ازکشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق پیوستند

به گزارش تور فرانسه، 950 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق پیوستند تا توان علمی خود را به نیازهای داخلی کشور پیوند زنند.

950نفر از متخصصان ایرانی خارج ازکشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق پیوستند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اشتغال 950 نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت های دانش بنیان و خلاق داخلی نتیجه اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir ) است. ظرفیت هایی که به امید کسب موفقیت های بیشتر مهاجرت کردند و امروز با ارائه تسهیلات و مزایای این برنامه به بازگشت ترغیب شدند و به ایران آمدند.

برنامه ای که بر اساس گزارش آخرین گزارش علم یونسکو 2021 درباره بررسی شرایط علم، فناوری و نوآوری در ایران که خرداد ماه 1400 از طریق سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) منتشر شده به نام یکی از نمادهای رشد شاخص های زیست بوم فناوری و نوآوری معرفی شده است. برنامه ای که اشتغال تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور در استارتاپ ها و تاسیس شرکت های دانش بنیان و خلاق را در پی داشته است.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده با اجرای این برنامه تا به امروز 950 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در شرکت های دانش بنیان و خلاق مشغول به کار شدند. کاری که توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور را در پی داشته و فضا و شرایط برای بازگشت این افراد و ظرفیت های دانشی به کشور را فراهم کرده است.

شکل گیری 320 شرکت از طریق این افراد هم از دیگر مزایا و اتفاقات خوبی است که در پی اجرای این برنامه و ارائه حمایت ها و تسهیلات به متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور رخ داده است، محسوب می شود. موضوعی که کمک کرده است تا ورود فناوری و نوآوری به کشور تسهیل و جامعه و صنایع از توانمندی و ظرفیت این افراد بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1248

به "950نفر از متخصصان ایرانی خارج ازکشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "950نفر از متخصصان ایرانی خارج ازکشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید